Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Fantastiskt rolig tråd, väntar med spänning på nästa rapport.

Har två resor med Jet Time-opererade SK-flygningar i juni. Över Östersjön till Riga.

Återkommer med rapport om även utrikes når upp till inrikes när det gäller inkonsekvent (eller kanske skandalöst konsekvent dålig) service och hoplappade flygplan.

Jag har bara rest med dem en gång mellan GOT-CPH, men då var det både kaffe, smoothie och chips! Med tanke på vad som skrivs om SAS allmänt så låter det ju riktigt bra.... ;)

Hade "äran" att åka med OY-JZV idag med SK197 ARN-KLR. Vi som åkte i plus fick hela mat/dryckes-sortimentet men i GO serverades endast en chokladbit. Verkar som Jet time exporterar upplägget på fler sträckor eller följer det med flygplanet?
tror det följer med Crew, de roterar linjer hela dagarna oftast. Kan köra 2 turer VBY-ARN sen byter det till ARN-KLR eller Turku eller nån annanstans.
Har såklart lagt märke till vilken Purser som har vilket beteende och det är där det oftast klämmer skulle jag säga.
Nu delar jag ju i stort endast med mig av de händelser som är lustiga eller tragiska. Det finns självklart crew på JetTime som är suveräna också.
I går morse hade jag ett crew med en herre i 50 års åldern som Purser, han är grym, riktigt "old school" purser som alltid har ett leende på läpparna och använder ett språk och kroppspråk som visar att han är ute efter att ge bra service.
Sen har vi Crew hem igår, då är det kvinnan som pratar med en breeeeeed Dallas amerikanska på engelska. Hon är super trevlig och bra på service, men hon har aldrig i sitt liv klarat av att göra ett enda utrop i PAt utan att börja hysteriskt skratta. Det slår aldrig fel, alltid står hon och asgarvar i micken för att sedan avbryta utropet och desperat försöka rätta till allt.

så det finns ljusglimtar också så klart, men det är inte lika kul att skriva om :D

Last edited:
Hade "äran" att åka med OY-JZV idag med SK197 ARN-KLR. Vi som åkte i plus fick hela mat/dryckes-sortimentet men i GO serverades endast en chokladbit. Verkar som Jet time exporterar upplägget på fler sträckor eller följer det med flygplanet?

Og interiøret var hvilken farg/hvilket stoff? I need this settled for my own sanity :p

Jahapp... då sitter man på Visby, gäspar och tittar ut genom fönstret på den SAS målade ATR:n, får se vad de tänker bjuda på i dag. :)

EDIT: vilken kotrast att flyga från en liten flygplats som denna, lite folk, lugnt i säkerhetskontrollen men ingen service Airside...(tomt i varuautomaten) samt "promenad-gate"

Toppen