Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Glad att kunna glädja, egentligen blir jag ju inte personligt upprörd eller får hela min dag saboterad av dessa små upptåg.
Jag blir bara fascinerad över hur usel kvalitets kontroll SAS har uppifrån och ned i leden. Här har vi alltså en tidsstudie som nu utförts i lite över 1 år (SAS började flyga Visby i mars 2014) av sammantaget 4 olika individer som tillsammans täcker straxt över 50% av alla avgångar i veckan.
Undrar vad det hade kostat att köpa in egentligen...

@FF#1 Har varit rätt bra denna veckan förutom detta.

Jag har noterat samma sak, av flygtekniskt kunnig person har jag fått förklarat för mig att då de planen är så pass gamla har en hel del stabiliseringsåtgärder designats in i senare modeller. Även att dessa maskiner går in mkt "hårdare" för landning än de mer moderna. 600 serien tex upplever jag gå in på bra mkt lägre gaspådrag än de här riktigt gamla JetTime maskinerna. En av de är från 98 så de har några år på nacken

Detta håller jag med om. De verkar aerodynamiskt inge vidare....

Du guidar ombord? "Och här har vi galleryt där CC brukar sitta...och här har vi kaffet som lastades imorse men inte delades ut..." :D
Exakt, jag kan även ta upp återkommande situationer såsom konsekvent sen boarding på 18:00 flighten, dilemmat om 30B innebär G parkering eller T3 parkering, förvirringen för gotländska PAX som är vana sen alltid med free seating och SAS som vägrar informera i gate/boarding att notera sin sittplats, vilka säten vart ryggstödet faller bak när man lyfter upp armstödet (denna är jeapordy annars), om Valrohna choklad eller anton berg är mest populär då kaffe inte serveras, hur bagagelastarna alltid är sura på CC när de måste lasta om bagage från fören till aktern pga balans problematik, hur balans problematiken alltid emottages av CC som om någon är ute efter deras förstfödde, hur utropen i kabinen inkonsekvent görs på bred danska eller engelska....oj jag måste nog sluta skriva spoilers nu

Exakt, jag kan även ta upp återkommande situationer såsom konsekvent sen boarding på 18:00 flighten, dilemmat om 30B innebär G parkering eller T3 parkering, förvirringen för gotländska PAX som är vana sen alltid med free seating och SAS som vägrar informera i gate/boarding att notera sin sittplats, vilka säten vart ryggstödet faller bak när man lyfter upp armstödet (denna är jeapordy annars), om Valrohna choklad eller anton berg är mest populär då kaffe inte serveras, hur bagagelastarna alltid är sura på CC när de måste lasta om bagage från fören till aktern pga balans problematik, hur balans problematiken alltid emottages av CC som om någon är ute efter deras förstfödde, hur utropen i kabinen inkonsekvent görs på bred danska eller engelska....oj jag måste nog sluta skriva spoilers nu
Räcker verkligen flygtiden till detta? Det får väl bli två vändor T&R för att du ska hinna tala klart.

Toppen