Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

fcx

Medlem
Eller som de gjorde när jag flög BLL-CPH, då delade de ut dricksvatten i en plastbehållare med lock ( typ juice förpackning) samt tom kaffemugg vid boarding, sen gick det fort att servera kaffet när vi väl kom upp i luften.

Eller som de gånger jag åkt CPH-BLL, kaffemugg finns i gate, men man får ändå en ny ombord. Trots det, inget problem att servera alla kaffe/te. Och detta jämfört med ARN-VBY som är en längre sträcka och flygs med plan som tar färre passagerare. Skillnaden kanske är att det är SAS själva som skött CPH-BLL när jag flugit?
 
A

Aurora

Guest
Merkelig overskrift all den tid det finnes flere flighter med SAS enn noen få med Jet Time på ruter noen av oss aldri er i nærheten av :p
 

Agö

Medlem
Eller som de gånger jag åkt CPH-BLL, kaffemugg finns i gate, men man får ändå en ny ombord. Trots det, inget problem att servera alla kaffe/te. Och detta jämfört med ARN-VBY som är en längre sträcka och flygs med plan som tar färre passagerare. Skillnaden kanske är att det är SAS själva som skött CPH-BLL när jag flugit?
Fast så var det även när Cimber flög sträckan på uppdrag av SAS.
 
Merkelig overskrift all den tid det finnes flere flighter med SAS enn noen få med Jet Time på ruter noen av oss aldri er i nærheten av :p
Fast poängen med tråden var att få höra från andra på SAS linjer om detta förekommer även där...
Oavsett om Cimber, JetTime, air finland eller ryanair flyger "on behalf of SAS" Ska SAS regler och riktlinjer följas. Som pax på en sådan flight ska min upplevelse inte vara annan än när du åker SAS i Norge
 

Agö

Medlem
Fast poängen med tråden var att få höra från andra på SAS linjer om detta förekommer även där...
Oavsett om Cimber, JetTime, air finland eller ryanair flyger "on behalf of SAS" Ska SAS regler och riktlinjer följas. Som pax på en sådan flight ska min upplevelse inte vara annan än när du åker SAS i Norge
Man borde gå ihop ett gäng EBG/EBD/EBP från forumet och skriva ett "öppet brev" till SAS där all denna inkonsekvens och allt hattande påpekas. Varken resenärer eller anställda verkar veta vad som gäller på ofantligt många fronter.
 

Totopez

Medlem
Fast poängen med tråden var att få höra från andra på SAS linjer om detta förekommer även där...
Oavsett om Cimber, JetTime, air finland eller ryanair flyger "on behalf of SAS" Ska SAS regler och riktlinjer följas. Som pax på en sådan flight ska min upplevelse inte vara annan än när du åker SAS i Norge
Jag förstår syftet, men rubriken är formulerad som ett konstaterande, inte som en fråga. Ett ? i slutet hade hjälpt till.
 
A

Aurora

Guest
Fast poängen med tråden var att få höra från andra på SAS linjer om detta förekommer även där...
Oavsett om Cimber, JetTime, air finland eller ryanair flyger "on behalf of SAS" Ska SAS regler och riktlinjer följas. Som pax på en sådan flight ska min upplevelse inte vara annan än när du åker SAS i Norge

Ikke uenig i det, men da kan man jo kanskje formulert seg "Manglende kaffe i GO på en flyvning, er dette vanlig?". Eller "Savnet kaffe i GO på en flyvning". Men man får jo flere klikk ved å framstille det som en nyhet ;)
 
Ikke uenig i det, men da kan man jo kanskje formulert seg "Manglende kaffe i GO på en flyvning, er dette vanlig?". Eller "Savnet kaffe i GO på en flyvning". Men man får jo flere klikk ved å framstille det som en nyhet ;)
En flygning? Jag flyger 6-8 legs i veckan och detta med kaffet har varit konsekvent sen 1/3-2015...'

edit: kan även tillägga att vi är 4 personer som frekvent reser på den här linjen och blivit nära bekanta. Vi har alla 4 ägnat åt oss att registrera detta beteendet. Så tillsammans har vi nog täkt upp iaf 60-70% av alla flighter sen 1/3 i veckan
 
A

Aurora

Guest
En flygning? Jag flyger 6-8 legs i veckan och detta med kaffet har varit konsekvent sen 1/3-2015...'

edit: kan även tillägga att vi är 4 personer som frekvent reser på den här linjen och blivit nära bekanta. Vi har alla 4 ägnat åt oss att registrera detta beteendet. Så tillsammans har vi nog täkt upp iaf 60-70% av alla flighter sen 1/3 i veckan

På en flyvning kan vel da tolkes som på en linje, poenget still stands.
 
Toppen