Provade skicka claim på kompensation för icke-fungerande wifi. Fick avslag på det:
"WiFi är en tjänst som ingår i biljettpriset för den bokningsklass du har betalat för. Tjänsten debiteras därför inte som en separat kostnad utöver den faktiska biljettkostnaden. Dessutom är det inte möjligt att isolera det specifika värdet av den inkluderade WiFi-tjänsten i förhållande till det totala biljettpriset. Detta eftersom det finns flera andra funktioner och tjänster som ingår i din bokningsklass. Några av dessa tjänster är bland annat bekvämare säten, fast track och prioriterad ombordstigning.
Med hänvisning till ovan kan vi därför inte tillmötesgå din begäran om ersättning i detta fall."
Fick till en början ingen återkoppling, men kundtjänst i chatten hade sagt att jag fått kompensationen godkänt och att det var påväg. Så låter som att man behöver ha tur på vem som får ens ärende...
Får se om jag får något, har snart gått 3 veckor sen resan