Senaste nytt

Ingen uppgradering möjlighet på SAS bonusbokning

JKS

Medlem
Hej BC!

Jag har två egna bonusbokningar där jag inte får upp "knappen" för att uppgradera. På separata bonusbokningar för familjemedlemmar dyker den dock upp. SAS chatten gav ingen hjälp. Någon i forumet som har varit med om liknande?

Jodå
Hade inlägg på BC om detta den 3.e oktober. Bonusresa CPH-TFS. 2/1 Ingen möjlighet bidda på uppgradering trots gott om lediga platser i plus.
Pga av ökade smittspridningen avbokade vi resan så har tyvärr inget facit.

Hej BC!

Jag har två egna bonusbokningar där jag inte får upp "knappen" för att uppgradera. På separata bonusbokningar för familjemedlemmar dyker den dock upp. SAS chatten gav ingen hjälp. Någon i forumet som har varit med om liknande?

Jag skulle precis starta en tråd med samma frågeställning. Jag har två separata bokningar med bonusresor på samma flyg där uppgraderingslänken bara syns på den ena. Bokningen som inte går att uppgradera är gjord med en 2-4-1 voucher.

Kanske ni kan hitta svaret här, under ”begränsningar”?

SAS Upgrade – Uppgradera till en nivå med bättre komfort | SAS

Tyvärr inte.

Antar att det beror på att SAS inte avslöjar uppgraderingsalgoritmen. Jag vet att det finns platser i Plus/Business på aktuella flighter om man bokar cashbiljett, men uppgraderingsalternativtet dyker alltså inte på min bonusbokning. Är det måhända så att alternativet uppgradering bara dyker upp när vissa dedikerad platser för uppgradering finns?

Jag skulle precis starta en tråd med samma frågeställning. Jag har två separata bokningar med bonusresor på samma flyg där uppgraderingslänken bara syns på den ena. Bokningen som inte går att uppgradera är gjord med en 2-4-1 voucher.

Mina bokningar är utan 2-4-1 voucher.

Jag vet att det finns platser i Plus/Business på aktuella flighter om man bokar cashbiljett, men uppgraderingsalternativtet dyker alltså inte på min bonusbokning.
Nej, det vet du inte (såtillvida att du inte har direkttillgång till SAS interna bokningssystem). Det du vet är att SAS är villiga/beredda att sälja en eller flera biljetter till den valda klassen. Det är inte nödvändigtvis att likställa med att det faktiskt finns lediga platser i den klassen/kabinen.

Toppen