Senaste nytt

Ingen Service Fee vid bokning av STAR Eurobonus?

Ingen vet 100% vad som gäller, man får ta det som bjuds eller prova att göra en HUACA. Ibland slipper Diamond de 150:-, ibland verkar man slippa de 450:- även om jag tror det bara är på rena SAS-bokningar.

I villkoren står
"When booking over phone via SAS Sales & Service/EuroBonus a service fee is imposed on the member for award tickets that can be booked in the Star Booking System."

Men även om man bokar online i Star Booking System så tas ju de 450:- ut, så det är inte riktigt klart vad de menar.
Exempel på en T o R ARN-SIN via onlineverktyget som har serviceavgiften
Visa bifogad bild 87004

"Any service fee will not be refunded at cancellation. A service fee will be charged for rebooking of Star Alliance award tickets."

D v s man kan tyda det som att på rena SAS så tas inte denna avgift ut. Är nog lite förvirrande i tråden om folk som bokat rena SAS via Tallinn påpekar att ingen serviceavgift togs ut och detta förväxlas med att den ska tas ut på Star Alliance.
Jag frågade faktiskt Diamond-supporten om det för någon vecka sedan och fick till svar att Diamond inte betalar 150 SEK bokningsavgift men 450 SEK per person tas ut på alla star alliance-bokningar. Den avgiften återbetalas om man avbokar inom 24h men annars är den ej återbetalningsbar.

Jag frågade faktiskt Diamond-supporten om det för någon vecka sedan och fick till svar att Diamond inte betalar 150 SEK bokningsavgift men 450 SEK per person tas ut på alla star alliance-bokningar. Den avgiften återbetalas om man avbokar inom 24h men annars är den ej återbetalningsbar.

Ja, men det tycker inte Tallinn som ofta tar 150 för EBD

Toppen