Senaste nytt

Ingen priority av bagage på inrikes för EBG och business

Hur svårt ska det här egentligen vara?
Det känns ju som något är fundamentalt fel när t o m SAS personal säger att de skippar det pga "att väskorna kommer ändå ut sist"...
Utbilda personalen och se om rutinerna för lastning och avlastning!?
Studiebesök i Asien? ;)

Hur svårt ska det här egentligen vara?
Det känns ju som något är fundamentalt fel när t o m SAS personal säger att de skippar det pga "att väskorna kommer ändå ut sist"...
Utbilda personalen och se om rutinerna för lastning och avlastning!?
Studiebesök i Asien? ;)

Har själv både Tweetat min fråga till SAS och i inlägget taggat Star Alliance angående denna försvunna förmån för *G vid inrikes resa. Har inte fått något officiellt svar. Jag har bara hittat igen informationen här på forumet och inte sett något på SAS hemsida förutom jämförelsetabellen GO/PLUS där det tydligt markeras att prioritetstaggat bagage ej gäller på inrikesresor i SE, DK, NO. Någon som sett något officiellt från SAS?

Jantelagen gör det omöjligt att genomföra, har upplevt det som att det funkar bättre på T2 utan att för den skull påstå att det funkar bra.
Åkte med Finnair till T2 för en månad sedan. Mitt prio-taggade bagage kom som nummer två på bandet. Även i motsatt riktning, till Zürich, kom mitt bagage bland de första. Så det kan fungera även i Europa.

Jag reste med väska som EBG i Go åt ena hållet och Plus åt andra hållet inrikes i veckan.

Båda gångerna kom min väska först(!). Kanske dom såg min EBG bagagetagg?

mvh

Har själv både Tweetat min fråga till SAS och i inlägget taggat Star Alliance angående denna försvunna förmån för *G vid inrikes resa. Har inte fått något officiellt svar.

#FAIL skulle jag säga. Jag tror deras sociala muppar kommer att svara att det är en *G förmån och att de sätter priotaggar på bagage inrikes eftersom de har noll koll på vad som egentligen händer. "Officiella svar" från sociala media (iaf när det gäller SAS) på allmänna frågor har ungefär lika mycket trovärdighet som det som skrivs i Hänt Extra.

#FAIL skulle jag säga. Jag tror deras sociala muppar kommer att svara att det är en *G förmån och att de sätter priotaggar på bagage inrikes eftersom de har noll koll på vad som egentligen händer. "Officiella svar" från sociala media (iaf när det gäller SAS) på allmänna frågor har ungefär lika mycket trovärdighet som det som skrivs i Hänt Extra.
Nu förutsätter du att BC-medlemmarna läser Hänt Extra...?

Toppen