Senaste nytt

Ingen mer on-hold av biljetter :(

Ja och beroende på hur man reser kan det bli en hel del TP som försvinner, skulle prova samma resa genom AA och be om BA flightnummer på den/de sträckor man vill uppgradera om det inte går att få till via BA.

Tyvärr hjälper det inte då det skulle biljetteras på AA-stock och då kan du inte uppgradera BA-flighten med Avios även om den är bokad som BAxxx.

Det låter ju tyvärr som det är agentroulette som gäller även här då. Jag har som sagt inte haft problem att få till det jag vill ha, men jag ska kanske tillägga att jag i 9/10 fall fått prata med en engelskspråkig agent trots att jag bett om en svensk. (Varför gör BA så!? Tänk om det var min farmor som ringde - hon kan i princip ingen engelska!)

LOL!

Jag ringde just och bokade en ny liten resa med BA. Fick tala med en norska som hade väldigt svårt att förstå att rakaste vägen mellan ARN och LHR går över HEL. När vi kom till 9e segmentet så började hon även protestera att det inte skulle gå att biljettera eftersom det var mer än 8 segment och påpekade igen att BA har direktflighter till min destination från LHR.

Vänligt men bestämt förklarade jag då att jag är ute efter att maximera TP och att det inte är några som helst problem för henne att biljettera mer än 8 segment. Hon suckar då lite lätt "Det här är ju helt hopplöst och dessutom blir det ingen bokningsavgift eftersom det inte går att boka online". Passade då på att påtala att om man fått boka godtyckligt antal segment online, så hade jag inte ringt. :)

Det positiva var dock att inte heller hon, precis som snubben i Singapore, hade några som helst problem att sätta biljetten on-hold. Så jag kan stämma av allt innan jag trycker av den om några timmar.

Jo, fast ringer man till BA i Sverige är det inga problem med att sätta biljetter on hold som jag senast gjorde för någon vecka sedan. Däremot är Guldlinjen i UK inte villiga att gå med på detta utan hänvisar till 24-timmars öppet köp.

Ja, det här är en klar försämring. Det är som sagt gold line i UK som har varit tjuriga, alla andra har gjort detta gratis.

Toppen