Senaste nytt

Ingen fast track i Helsingfors for BA?

Enligt Flyertalk tog nån upp den här frågan när en del medlemmar besökte den nya loungen en dag före öppningen. BAs representant sade att hon hade försökt att få fast track öppen också för BA resenärer. Men hennes förmän på BA hade sagt, att det skulle ha blivit för dyrt för BA. Därför hade BA valt att inte erbjuda det. Trist.

Dags att ruska liv i denna traden.

Jag had en mycket dalig upplevelse vid fast track i Helsingfors dar jag aterigen blev nekad fast track. Denna gangen hade jag en economy pro biljett pa en Finnair flight, biljetten kopt genom BA. Jag nekades till fast track trots emerald pa en finnair flight och trots att economy pro ska ge fast track i sig sjalv.

Skall man driva detta vidare eller ar det nagot jag missforstatt?

Dags att ruska liv i denna traden.

Jag had en mycket dalig upplevelse vid fast track i Helsingfors dar jag aterigen blev nekad fast track. Denna gangen hade jag en economy pro biljett pa en Finnair flight, biljetten kopt genom BA. Jag nekades till fast track trots emerald pa en finnair flight och trots att economy pro ska ge fast track i sig sjalv.

Skall man driva detta vidare eller ar det nagot jag missforstatt?

Om det var BA flightnummer så kan du inte förvänta dig annat, som sagts tidigare:

Fast om man skall tro hemsidan oneworld.com är FastTrack för oneworld Emerald enbart för flyg marknadsförda och utförda av AY och AA.

Om det var BA flightnummer så kan du inte förvänta dig annat, som sagts tidigare:

Fast om man skall tro hemsidan oneworld.com är FastTrack för oneworld Emerald enbart för flyg marknadsförda och utförda av AY och AA.
Det var ett AY nummer. Stod nagot liknande detta: AY123 sold as BA6008.

Edit: Och som sagt, biljetten var Economy Pro vilket enligt Finnairs hemsida ger Priority security.

Fast track personalen på HEL har inte riktigt koll på reglerna? PÅ BA flyg är det helt klart att jag inte har tillgång till fast track med J/OWE (BA) eftersom BA inte betalar. Men, jag blev för en vecka sedan nekad fast track på två olika AY flyg (sold as AY). Det har aldrig hänt mig förr. Var mycket förundrad och ringde AY+ som bekräftade att jag har rätt till fast track på AY flyg som OWE.

Last edited:
Toppen