Senaste nytt

Inga Prio-poäng vid köp av alkohol ombord.

Ryktet säger att man efter 28 mars i år inte längre får Prio-poäng vid köp av alkoholhaltiga drycker ombord.

Finns det någon här som kan bekräfta?
 

tågnörd

Medlem
Det stämmer. Poänggrundande varor och icke dito specificeras på kvittot för den som vill hålla koll på sitt intjänande ;) Du kan fortfarande betala en bira med priopoäng som jag förstår det.
 
Det stämmer. Poänggrundande varor och icke dito specificeras på kvittot för den som vill hålla koll på sitt intjänande ;) Du kan fortfarande betala en bira med priopoäng som jag förstår det.
Tråkigt! Jag brukar åka till Gävle. Kanske läge att börja ta dubbeldäckaren igen? Det blaskiga kaffet klarar man sig utan. SJ är bra på att hitta på förändringar utan att kommunicera ut dem innan de träder i kraft.
 
Ett väldigt onödig egenhändigt ihopsnickrad moralpolicy från SJs sida. Hade Amex haft samma skulle ju inköp på Systembolaget inte ge SAS-poäng. :(
För att inte tala om barer och restauranger! Faktiskt kanske kul att tänka sig ett amex som inte fungerar där.

Men för att svara seriöst är det inte så unikt. Som första andra exempel jag kommer på, varken Coop eller NK ger väl bonus på tobak eller alkohol. Ärlig talat vet jag inte om en strikt tolkning av alkohollagen faktiskt tillåter bonus på alkoholköp. I amex fall är det lite annan grej där bonusen är väldigt frikopplad till _vad_ man spenderar pengarna på.
 

Sir Lemon

Medlem
För att inte tala om barer och restauranger! Faktiskt kanske kul att tänka sig ett amex som inte fungerar där.

Men för att svara seriöst är det inte så unikt. Som första andra exempel jag kommer på, varken Coop eller NK ger väl bonus på tobak eller alkohol. Ärlig talat vet jag inte om en strikt tolkning av alkohollagen faktiskt tillåter bonus på alkoholköp. I amex fall är det lite annan grej där bonusen är väldigt frikopplad till _vad_ man spenderar pengarna på.
Tobak och lotter tror jag det är på Coop. Men folköl går bra, om jag inte minns fel.
 
Toppen