Senaste nytt

Ingår frukost hos Radisson?

Det verkar vara någon kongress på gång i Stockholm. Behövde en övernattning nästa vecka pga sena arrangemang och krångel att ta mig hem men varenda hotell i centrala stan ville ha minimum 3000 kr/natten. Det blev inget med det.
Swedish house mafia har tre spelningar på Tele2 arena (torsdag-lördag).
= 3 x 40.000 personer.
Vet inte hur många hotellrum det finns i staden men jag kan tänka mig att det går en hel del där.

Detta gör att det inte längre är någon mening att äga aktier i företaget för att få Guldstatus. Dessutom har deras aktiekurs varit usel under tiden jag haft aktier. Sjunkande aktiekurs hela tiden, förlusten hade räckt till flera dagars frukost.
Frukost har väl dock aldrig varit en förmån för guld utan bara platinum (gamla concierge)? Och när frukost ingick så gjorde den väl det för alla så då borde inte värdet av guld påverkas?

Har visst ingått. Jag fick alltid frukost förr som Guld!

Sista åren har jag aldrig fått det. Nu senast i veckan fick jag dock en bra uppgradering till ett businessrum i vanlig ordning, en fri drink i baren samt late check-out trots totalt fullbokat hotell. Bra guld förmåner trots allt.

Har visst ingått. Jag fick alltid frukost förr som Guld!

Sista åren har jag aldrig fått det. Nu senast i veckan fick jag dock en bra uppgradering till ett businessrum i vanlig ordning, en fri drink i baren samt late check-out trots totalt fullbokat hotell. Bra guld förmåner trots allt.
Nej det har aldrig varit en officiell förmån för Gold vare sig i Club Carlson eller radisson rewards.
Däremot beroende på hotell/rum/rate så har det och ingår fortfarande ibland ändå.

Kanske inte officiellt, minns inte villkoren, men oavsett i praktiken var det faktiskt det då jag fick det till 100% på CC/EBG tiden. Kan det ha varit en EBG förmån kanske? Samt baspoäng hos SAS. Körde faktiskt MR på Radisson någon gång. :)

Last edited:
Kanske inte officiellt, minns inte villkoren, men oavsett i praktiken var det faktiskt det då jag fick det till 100% på CC/EBG tiden. Kan det ha varit en EBG förmån kanske? Samt baspoäng hos SAS. Körde faktiskt MR på Radisson någon gång. :)
Oj då har du haft väldigt väldigt tur! :)
Har för mig att SAS del av Radisson kedjan såldes av helt runt 2005-2006 och efter dess kan jag ej tänka mig eventuell EBG status har något och göra med gratis frukost.
För övrigt hänvisar jag till mitt tidigare inlägg som är relevant för nutid och dem senaste ca 15 åren.

Last edited:
Då kommer Nordic Choice mastercard "guld status kampanj" lägligt för dem som inte vill betala ett höre pris på Radisson med frukost och bor mest i Norden och kan tänka sig att byta hotellkedja.

Då kommer Nordic Choice mastercard "guld status kampanj" lägligt för dem som inte vill betala ett höre pris på Radisson med frukost och bor mest i Norden och kan tänka sig att byta hotellkedja.

Tyvärr är ju Nordic choice i princip värdelöst om man även har nätter i utlandet.

Åter med fri frukost plus 2500 poäng enligt mail jag mottog i morse. Visserligen bara i juli-augusti men bättre än inget! Jag ska nog försöka stödja detta initiativ med någon bokning och hoppas sedan på en fortsättning.

2AA72E20-22CE-4E1D-84C4-CBEB24977ED5.jpeg

I mitt mail står det få 20 % rabatt och 2500 bonuspoäng, men ingen frukost..Så det är nog olika erbjudanden som går ut.

• Gilla
Reactions: M.K
Toppen