Senaste nytt

Inför 2015, vilket hotellprogram ska man satsa på?

Så här långt är det ju iaf ingen som kommer med ett solklart "Det är XYZ du ska byta till!", så det kanske blir till att lyda @Homer's visa ord ovan och inte lägga alla ägg i en korg. Jag skulle ju kunna börja med att fixa HHD och sedan lägga nätter på SPG eller något annat.

Tycker trots allt att Hilton är ganska bra. Det finns som synes pros and cons med alla de här programmen. Men jag brukar bli anständigt behandlad som Platinum member: frukosten brukar man ju kunna inta gratis i Exec Lounge, där de finnes och Wifi ingår alltid (väl?). Hilton har också bra geografisk täckning med ett brett spann mellan mid class och Luxury level på sina olika properties. Poänguttaget är ibland lite märkligt. Jag har ffa gjort det i London och det ryker mycket poäng för en natt där - men mer resonabelt på andra destinationer. HHonors system med att köpa poäng är däremot absurt: deras system spottar ur sig mycket märkliga priser för att köpa poäng t e x. USD5k för att köpa poäng för en hotellnatt som vanligen skulle kosta USD180... Mitt råd är ändå att stanna i HHonors så att du får statusen och sprid dina gracer lite i övrigt.

Jag rekommenderar varmt SPG. Helt klart överlägset ur alla perspektiv. Som platinum vilket du enkelt blir genom en challange på 3 månader och behöver stanna 18 nätter får man otroligt bra förmåner. De få gånger jag behövt ta upp något med hotellen jag varit på har det lösts otroligt bra.

se här :

Starwood Hotels & Resorts

Jag blir platinum nu efter nyår och redan som guld tycker jag att jag fått ut mycket valuta för pengarna vid samtliga vistelser.

Mvh Rickard

Planen var att fixa 3k TP 2015, inklusive en TP-run till HNL. Så jag är kort 2k enligt planen. Nu kan det ju ändra sig och bli ett antal fler resor än vad jag tänkt, men det törs jag inte riktigt räkna med.

@agehall jag kom på en förmån som jag tycker är rätt så bra. DIA Only Award Availability. Åker ner till Miami nu och bor på Bentley över nyår. Priserna de nätter jag vill bo ligger på $1699 (3 nätter) och $799 (2 nätter). I detta fall öppnas rum för vanlig poängnivå enbart för DIA. Så vid att boka 5 nätter blir det 1 "gratisnatt" på poäng..

Planen var att fixa 3k TP 2015, inklusive en TP-run till HNL. Så jag är kort 2k enligt planen. Nu kan det ju ändra sig och bli ett antal fler resor än vad jag tänkt, men det törs jag inte riktigt räkna med.
Jag sitter pa 2700 TP och hade tankt ga over 3000TP for att eventuellt ta 3000TP igen aret efter. Men nu kanns det onodigt och det det behovs ingen BA TP run innan 2016 da jag gar ner pa Silver.

I ovrigt tycker jag Hilton ar bra, men desvarre finns dom ju inte pa mindre orter. Jag brukar anvanda BW i UK men dar ar ju kvaliten som den ar, finns dock pa manga mindre orter dar inga andra alternativ finns.

Toppen