Senaste nytt

Indonesien eller Filippinerna i sommar?

Kom just hem från ännu en rundresa i Asien och bland annat Manila. Manila och Jakarta anses ju av många som mindre attraktiva storstäder i Asien. Jag kan till viss del hålla med. Men läser du på och hamnar på rätt ställen finns många saker att göra i Manila. Maten är fantastisk. Jag kommer åka tillbaka som ett stopp på väg till alla paradisöar i Filippinerna.

Har du inte varit där kan jag rekommendera ett besök!

Jag och sambo var i Filippinerna i julas. Malapascua+Bohol, därefter flyg till El nido.
  • Malapascua skulle jag inte rekommendera om ni inte har dykcert, om ni har det så är det superhäftigt.
  • Bohol och Panglao var superfint, bra dykning här också, och mycket utflyktsalternativ på stora Bohol ön. För vår del blev det mycket vattenfallsutflykter på hyrd motorcykel.
  • El Nido var trevligt, men lite för sömnigt för min smak. Bra och roliga boat tours, men inte riktigt tillräckligt.
Skicka DM om nån vill ha mer detaljer om ovan, jag delar mer än gärna med mig! Flygmässigt flög vi bonusbiljetter ARN-FRA-ICN-CEB. Smidigt.

Nästa gång hade jag testat Siargao Island samt Coron Island, ser schysst ut.

Gällande Boracay var jag där för herrans massa år sedan, men kan vara värt att kolla upp noga hur det är där nu - hela Boracay har ju varit "avstängt" från och till. Google it. Manilla upplevde jag som ganska stökigt och inte så charmigt, men fanns rätt många intressanta museum och

Toppen