Senaste nytt

Indisk visa on arrival utökas till 180 länders medborgare från oktober 2014

Sådär, ännu ett land som öppnar upp för oss som vill kunna spontanåka utan att behöva bekymra oss om tidsåtgången med visum på förhand. Tack för det Indien.

Det var inte en dag för tidigt. Väldigt krånglig process. Var där i Oktober och fick byta pass nu i December och söka nytt visum då det blir en retur till DEL i Mars. De skall veta namn på föräldrar, hustru, svärföräldrar... Dags att de öppnar upp och gynnar sin handel och turistnäring.

Grymt! Synd att jag landar redan i juni...

Jag vet inte hur svårt det är för svenskar men det går att få indisk turistvisum i Bangkok inom 2 arbetsdagar.
(t ex ansökning på måndag, få visumet på onsdag)

Man ansöker dock inte indisk visum på Indiska ambassaden utan hos Indian Visa and Passport Application Centre.
Närmaste tunnelbanestation är MRT: Phetchaburi. (ca 500 m söderut från stationen)

Visa Services - Embassy of India,Bangkok - Thailand

Last edited:
Det var inte en dag för tidigt. Väldigt krånglig process. Var där i Oktober och fick byta pass nu i December och söka nytt visum då det blir en retur till DEL i Mars. De skall veta namn på föräldrar, hustru, svärföräldrar... Dags att de öppnar upp och gynnar sin handel och turistnäring.
Om jag inte minns helt fel, så skulle du kunna ha nöjt dig med att ha tagit med dig ditt gamla pass (om du nu har det) och det nya. Det skall "nog" fungera i teorin, men har ingen aning om det gör det rent praktiskt.

Indien är väl byråkratins "mästare" så även om det erbjuds visa on arrival så behöver det
inte innebära att det är smidigt..? Vi ser fram emot en live-test i oktober - får se vem som
blir först att rapportera !

Om jag inte minns helt fel, så skulle du kunna ha nöjt dig med att ha tagit med dig ditt gamla pass (om du nu har det) och det nya. Det skall "nog" fungera i teorin, men har ingen aning om det gör det rent praktiskt.

Det är redan fixat, men man fick dra hela blanketthistorien igen, med bilder och allt.

Jag har hängt utanför deras outsourcade kontor på Olof Palmes Gata en gång samt Drottninggatan den andra gången med hjärtat i halsen och en Taxi Stockholm väntandes för att åka till Arlanda utan att veta 100% om mitt pass var redo när dom öppnade klockan 09:00..

Fortfarande inget land med enorm dragningskraft för mig efter mina två vistelser...

Jag vet inte hur svårt det är för svenskar men det går att få indisk turistvisum i Bangkok inom 2 arbetsdagar.

Jag har alltid fått businessvisum i Stockholm inom 2 dagar. Problemet är alla papper man måste skicka in som ingen läser.

De är ju 1,2 miljarder människor där. Om alla i Sverige åkte dit så skulle de fortfarande vara 1,2 miljarder, så inte så stor vits med visum.

Toppen