IndiGo startar Mumbai - Köpenhamn och ev. New Delhi

  • Thread starter Thread starter Lynx
  • Start date Start date
L

Lynx

Guest
Verkar som det finns långt gångna planer för Indigo (6E) att starta Delhi - CPH. Ska tydligen ha ansökt om slots på CPH. Se även nedan screenshot från CPH.dk






image-253.png




IndiGo Plans Another New Route in Europe

India’s largest carrier, IndiGo Airlines (6E), appears to be eyeing Scandinavia as a potential European country.


cropped-logo-1-32x32.png


aviationa2z.com











https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_8377-png.162905/
 
Ja och Indigo borde väl vilja va lite samarbete med SAS på CPH så att deras pax kan flyga vidare till Sverige/Norge
 
Det ser ud til at Indigo (semi-LCCer) starter flyvninger til CPH fra Indien (formentlig fra Mumbai) med B787-8 fra næste vinter.

Wikipedia: IndiGo became one of the fastest growing low-cost carriers in the world and the largest airline in India.The success of IndiGo has been attributed to its unique business model which reduces costs. Desværre faar de meget dårlige reviews (narrowbodies), men det gælder næppe for disse nye langdistance-ruter...??

Set paa

https://check-in.dk (betalingsmur!)

Ikke de bedste kilder, men alligevel:




A320neo_IndiGo_c_airbus.png




IndiGo announces expansion: London, Copenhagen, and Athens among new destinations - AvioRadar

This expansion follows strong financial results—in the last quarter of the fiscal year, IndiGo posted a record net profit of 30.7 billion INR


cropped-favicon.png


avioradar.net








IndiGo reveals more international routes including London and Copenhagen | Times Aerospace

The airline also recently unveiled annual results that showed it had climbed above $10 billion in annual revenue.


ta-favico.jpg


www.timesaerospace.aero







3d472b3f-db27-43d4-85e9-3bff88e46b57-scaled.jpg




IndiGo Sets Sights on Global Growth with Major Expansion Plans for FY26 (London and Copenhagen for widebodies, Dubai and Singapore for Stretch) - Live From A Lounge

IndiGo is now planning to head into London and Copenhagen with the widebodies, and massively expand its domestic presence even more. Plus fly the Stretch into other parts of the region. Here are the details.



livefromalounge.com







img_-3655969152525611907.jpg




IndiGo plans flights to London, Copenhagen, Athens, among 10 new international destinations this year

India’s biggest airline, IndiGo, is planning to add 10 new international destinations to its route network this year.



www.fortuneindia.com
 
Finns en tråd om detta - kanske de kan slås ihop?







Rykte: IndiGo startar Delhi - Köpenhamn

Verkar som det finns långt gångna planer för Indigo (6E) att starta Delhi - CPH. Ska tydligen ha ansökt om slots på CPH. Se även nedan screenshot från CPH.dk https://aviationa2z.com/index.php/2025/02/16/indigo-applies-for-slots-at-copenhagen-airport/



www.businessclass.com
 
...jeg tvivler paa om de har en egentlig bisiness class cabin? Naeppe paa deres A320'ere. Kunne ikke finde et eneste biz-class review af dem. Men tonsvis af daarlige anmeledelser i economy. De daarlige anmeledelser kommer typisk fra code share med legacy carriers hvor passagerer bliver megaskuffede over at bliver anvist til LCC og endda i economy? Men de kommende wetleasede B787 burde vel afstedkomme en ordentlig bisiness klasse kabine ..?
 
pep skrev:...jeg tvivler paa om de har en egentlig bisiness class cabin? Naeppe paa deres A320'ere. Kunne ikke finde et eneste biz-class review af dem. Men tonsvis af daarlige anmeledelser i economy. De daarlige anmeledelser kommer typisk fra code share med legacy carriers hvor passagerer bliver megaskuffede over at bliver anvist til LCC og endda i economy? Men de kommende wetleasede B787 burde vel afstedkomme en ordentlig bisiness klasse kabine ..?Klicka för att utvidga...
Ser dåligt ut på seat maps: https://www.aerolopa.com/6e



Bara 777 och A321 har ”business”.
 
Jannes skrev:Ser dåligt ut på seat maps:https://www.aerolopa.com/6eBara 777 och A321 har ”business”.Klicka för att utvidga...
Leasat från Norse (787an), gissar att det är deras premium eko stolar kvar, och Köpenhamn är nog en bekväm slinga för båda parter kanske.



777orna kommer från Turkish och har 524 i eco, 7 i biz (en rad med mittsäte i mittensektionen)!
 
IndiGO har samarbete med Virgin Atlantic via hubben i Bangalore sedan tidigare. Så en tätare koppling till Skyteam finns nog redan på bordet
 
Link skrev:IndiGO har samarbete med Virgin Atlantic via hubben i Bangalore sedan tidigare. Så en tätare koppling till Skyteam finns nog redan på bordetKlicka för att utvidga...


De har sedan häromdagen ett nytt avtal med AF/KL/DL/VS där man ska bredda deras gemensamma joint venture och codeshare-samarbete.



Finns en risk att tåget redan gått för SAS i detta.









IndiGo, Delta Air Lines, Air France-KLM and Virgin Atlantic Announce Partnership to Link Fast-Growing Indian Economy with North America and Europe | AIR FRANCE KLM




favicon.png


www.airfranceklm.com
 
Verkar bli Norse som flyger under ACMI.




//uploads.tapatalk-cdn.com/20250916/683f7f17a3695f8318d90867c8a7562b.jpg
 
Ungefär 9000 svenska kronor för Business t&r per person. Nog för att den inte är i närheten lika bra som klassiska flygbolag, men konkurrensen kommer bli märkbar.
 
Link skrev:Ungefär 9000 svenska kronor för Business t&r per person. Nog för att den inte är i närheten lika bra som klassiska flygbolag, men konkurrensen kommer bli märkbar.Klicka för att utvidga...
Är det Norse plan så är den väl ungefär likvärdig med sas plus/premium. 9k för det är inget dåligt pris.
 
Back
Top