Senaste nytt

Indigo öppnar boutique hotel i Stockholm

Juancarlos

Medlem
Såg precis att IHG planerar att öppna ett nytt boutiquehotell i Stockholm. Sitt första Indigo i Sverige? Det ser riktigt lovande ut på renderingarna, härlig utsikt och takpool!

Hotellet ska ligga på Kvarnholmen i Nacka och planeras ha 232 rum och öppnar 2029.

 
Såg precis att IHG planerar att öppna ett nytt boutiquehotell i Stockholm. Sitt första Indigo i Sverige? Det ser riktigt lovande ut på renderingarna, härlig utsikt och takpool!

Hotellet ska ligga på Kvarnholmen i Nacka och planeras ha 232 rum och öppnar 2029.

Jag som vet hur bisarrt långsamt det går att bygga på Kvarnholmen hoppas de lyckas hålla tidplanen. Högst osannolikt tror jag, färdigt när tunnelbanan är klar till Nacka C är mitt tips.
 
Yes med sitt nya brand Ruby
https://www.ruby-hotels.com/nl/nieuws/ruby-frida-stockholm-opening

Spännande å följa utvecklingen. När flaggar Grand Hotel eller D’Angleterre om till Regent? :)

Ruby har redan öppet i Stockholm. Jag kommer att vara där om några dagar. Besviken över att IHG Diamond-frukost och uppgraderingsförmåner inte gäller på Ruby-hotellen.

Grand Hotel i Stockholm var ett IHG-hotell tills jag bodde där i nästan en månad på poäng 2010. Grand i Stockholm och Hotel D’Angleterre i Köpenhamn är mycket osannolika att skriva kontrakt med en stor hotellkedja, eftersom de inte behöver relationen för att fylla upp till de priser de vill ha.
 
Ruby har redan öppet i Stockholm. Jag kommer att vara där om några dagar. Besviken över att IHG Diamond-frukost och uppgraderingsförmåner inte gäller på Ruby-hotellen.

Grand Hotel i Stockholm var ett IHG-hotell tills jag bodde där i nästan en månad på poäng 2010. Grand i Stockholm och Hotel D’Angleterre i Köpenhamn är mycket osannolika att skriva kontrakt med en stor hotellkedja, eftersom de inte behöver relationen för att fylla upp till de priser de vill ha.
Grand var med på pointbreaks för 5000 poäng, the good old days
 
Jag som vet hur bisarrt långsamt det går att bygga på Kvarnholmen hoppas de lyckas hålla tidplanen. Högst osannolikt tror jag, färdigt när tunnelbanan är klar till Nacka C är mitt tips.


Crowne plaza och Holicay inn express Arlanda skulle vara färdiga 2026
 
Ruby har redan öppet i Stockholm. Jag kommer att vara där om några dagar. Besviken över att IHG Diamond-frukost och uppgraderingsförmåner inte gäller på Ruby-hotellen.
Hade inte noterat att det är öppet redan. Trevligt. Tycker det varit shaky med IHG-förmåner I början varje gång de införlivat ett nytt brand. Ett annat tråkigt exempel är att alla Six Senses inte ger förmåner eller renderar poäng (de flesta är dock med nu).

Grand Hotel i Stockholm var ett IHG-hotell tills jag bodde där i nästan en månad på poäng 2010. Grand i Stockholm och Hotel D’Angleterre i Köpenhamn är mycket osannolika att skriva kontrakt med en stor hotellkedja, eftersom de inte behöver relationen för att fylla upp till de priser de vill ha.
Önskar såklart mig tillbaka till fornstora dagar... :) Hade varit trevligt att kunna bränna sina F&B vouchers på Marchal :cool:

Grand var med på pointbreaks för 5000 poäng, the good old days
Hahr! Point breaks! Det var tider det. Hade varit nice a få det tillbaka. Nu får man vara nöjd med att lyckas norpa ett rum vid lågsäsong med dynamisk prissättning.
 
Hade inte noterat att det är öppet redan. Trevligt. Tycker det varit shaky med IHG-förmåner I början varje gång de införlivat ett nytt brand. Ett annat tråkigt exempel är att alla Six Senses inte ger förmåner eller renderar poäng (de flesta är dock med nu).


Önskar såklart mig tillbaka till fornstora dagar... :) Hade varit trevligt att kunna bränna sina F&B vouchers på Marchal :cool:


Hahr! Point breaks! Det var tider det. Hade varit nice a få det tillbaka. Nu får man vara nöjd med att lyckas norpa ett rum vid lågsäsong med dynamisk prissättning.
Jag hoppas att de har bra Eggs Benedict bara för dig. ;)
 
Toppen