Senaste nytt

Incheckningsstrul Eurobonus Awardresa

Fortfarande förundrad över att agenten i Trondheim och de s.k experterna i Oslo inte kunde lista ut vart problemet låg! Men slutet gott allting gott!
Nu har jag inte koll på alla incheckningssystem, men alla bolag har inte samma och det är inte säkert att det visar exakt vad som är fel. Är nog inte jättevanligt att folk har open jaw från nya zeeland och de inte vet att de har resa där ifrån. Men allt sånt där löser sig ju i stort sätt alltid.

Skönt det löste sig någorlunda smidigt , ha en trevlig resa :)
Jag har en open jaw eurobonus bokning till Queenstown och hem från aukland. Jag antar att detta som @Birch råkade ut för är inget jag behöver oroa mig för då det är inrikes ?

Var med om liknande som TS vid incheckning till Nya Zeeland, de kunde inte ge mig boardingkort för sista benet (SYD-ZQN) eftersom det var för långt in i framtiden, däremot kunde de checka in väskorna hela vägen till ZQN, vilket underlättade i min situation. Jag fick hämta ett boardingkort för sista sträckan på Suvarnabhumi hos Thai och sen var problemet ur världen.

Lyckades dock själv bli incheckad i Auckland av Air New Zealand hela vägen hem på en award som gick AKL-SYD-HND-FRA-ARN...

Jag hade samma upplevelse, ANZ checkade in mig hela vägen trots att sista benet (ARN-OER) var på en separat bokning, men de lyckades få väskorna AKL-BNE-SIN-FCO-ARN-OER - Service på toppnivå där Air New Zealand!

Skönt att det löste sig och passa på att njuta av Nya Zeeland, ett helt fantastiskt land!

En liten uppdatering.

Mötte upp vid First Class incheck i Köpenhamn flygplats precis när de öppnade, vilken fantastiskt agent!
Berättade för agenten direkt om tidigare händelse och på ca 5min löstes problemet!

Det som strulade var tydligen att jag hade en open jaw och att de inte kunde se att jag hade en utresa från Nya Zeeland då jag bokat den separat! Visade den separata bokningen Auckland-Sydney och en stund senare var vi på väg uppför CPH-express med 3 nya boardingkort i olika färger (First, Business och Economy!)

Fortfarande förundrad över att agenten i Trondheim och de s.k experterna i Oslo inte kunde lista ut vart problemet låg! Men slutet gott allting gott!
Just nu avnjuts en film i First Class på SQ351 med en crew som är helt fantastisk!

Tack ännu en gång för all hjälp med detta och all inspiration till drömresan!
Aha nu förstår vi. Och jag minns också från min resa som också var en open jaw NZ/Australien att dom ville se min separata bokning ut ur landet. Och vid ankomst till NZ, Christchurch, fick jag visa bokninen ut ur NZ i immigration. Så ha bokningarna utskrivna redo på papper.

Toppen