Senaste nytt

Incheckat bagage med anslutningsflyg

Hej vi bokade via supersaver men när jag loggar in med boknings referensen på sas hemsida så dyker båda flygningarna upp men de kanske inte betyder att de är under samma bokning. Hur ser jag det isåfall?
Du bör se det längst ner under biljettnummer,
117xxxxxxxxx

Är det fler än en?

Du bör se det längst ner under biljettnummer,
117xxxxxxxxx

Är det fler än en
yes vårat nummer börjar på 117- förstår inte riktigt vad du menar men vi är 5 personer första gången vi flyger utan föräldrar

betyder 117 att allt är under samma bokning? alla har var sitt nummer

Bokningen/Bokningsreferensen innebär att ni är på samma bokning
Brukar vara 6 tecken (ibland 5)
Typ: NS7H2K
Sen är det biljetter under.
Där har varje biljett ett nummer som börjar på 117xxxxxx (där har ni varsin)
Om det även skulle finnas nummer som 996xxxxxx , då har ni 2 separata biljetter. men samma bokning

Det är lite komplext,
Mitt råd är att inte tänka så mkt på detta. Det kommer lösa sig!

97% (är lite mer säker nu) att ni kommer kunna checka in era väskor hela vägen.

tipsar även återigen om budorden ovan, undvik gärna online-resebyråer! (nummer 5)

Bokningen/Bokningsreferensen innebär att ni är på samma bokning
Brukar vara 6 tecken (ibland 5)
Typ: NS7H2K
Sen är det biljetter under.
Där har varje biljett ett nummer som börjar på 117xxxxxx (där har ni varsin)
Om det även skulle finnas nummer som 996xxxxxx , då har ni 2 separata biljetter. men samma bokning

Det är lite komplext,
Mitt råd är att inte tänka så mkt på detta. Det kommer lösa sig!
97% (är lite mer säker nu) att ni kommer kunna checka in era väskor hela vägen.

tipsar även återigen om budorden ovan, undvik gärna online-resebyråer! (nummer 5)
Yes då vet vi till nästa gång tackar :)

Låter tråden för en SkyTeam relaterad fråga: Om man flyger inrikes i USA med DL på separat biljett och sedan ansluter till SAS vidare hem över atlanten (så i detta fall PHL-ATL (DL), följt av ATL-CPH (SK) med separat PNR), kan Delta checka bagaget hela vägen till CPH då redan i PHL? Hittar info på Deltas hemsida men den är inte uppdaterad sedan SAS gick med i Skyteam. Tänker att flera säkert har samma fråga. EBD och reser i business om det nu har någon betydelse.

Från Deltas hemsida (ej uppdaterat efter SAS joinade Skyteam):

"When more than one ticket is presented, Delta will continue to through-check bags from the origin to the destination under the following scenarios:

• Delta ticket plus a ticket that includes flights operated by the following Delta partner airlines:
    • Aeromexico
    • Air France
    • China Eastern
    • KLM
    • Korean Air
    • LATAM
    • Virgin Atlantic
    • WestJet
  • Delta ticket plus a ticket that includes:
    • A Delta charter flight
    • An airline not listed above for active-duty military members who are traveling on orders"

Toppen