Senaste nytt

Inbjuden till Centurion med låg spendering

HD73

Ny medlem
Haft Elite i några år med ca 600k spendering årligen, bytte till Platinum förra året med samma spendering. Flyger inrikes 5-6 ggr och utrikes 2 ggr årligen och aldrig business. Har fått ihop större delen av mina Amexpoäng via värvningar. Fick denna inbjudan i veckan.

Har läst om hur svårt det är att få Centurion, med spend på 2-3 milj/år i många år. Hur är det möjligt att jag fick denna inbjudan? Kommer såklart tacka nej, inte värt 70k.

IMG_5429.jpeg

"... one of a chosen few", undrar hur de definierar få... Känns å andra sidan inte som att andelen accepterade inbjudningar lär vara särskilt hög bland de med 500 k I spend.

Ja, vissa hävdar att det krävs 2-3 miljoner i spend men jag har ofta hört att folk med avsevärt lägre spend än så blir inbjudna så jag är inte direkt förvånad. Framförallt senaste åren så det kanske har skett en förändring.

Misstänker att med de senaste årens ränteläge och allmänna ekonomiska utveckling så har Amex precis som alla andra blivit tvungna att anpassa tidigare normer för att nå andra tillväxtmål.

Resultatet är precis som i alla andra program att erbjudanden haglar. Med resultat att status förlorar värde (fulla lounger t.ex.)

Haft Elite i några år med ca 600k spendering årligen, bytte till Platinum förra året med samma spendering. Flyger inrikes 5-6 ggr och utrikes 2 ggr årligen och aldrig business. Har fått ihop större delen av mina Amexpoäng via värvningar. Fick denna inbjudan i veckan.

Har läst om hur svårt det är att få Centurion, med spend på 2-3 milj/år i många år. Hur är det möjligt att jag fick denna inbjudan? Kommer såklart tacka nej, inte värt 70k.

Visa bifogad bild 167842

Alltså. Man kan skicka in en intresseanmälan och sen kommer inbjudan efter några dagar/veckor. Den där exklusiviteten ger jag inte mycket för.

Toppen