Det finns fler som åker GOT-UME än vad det finns stolar direkt. Det är nog ett stort skäl. Det fanns även sådant utrymme på Luleå även om Umeå var tydligare.Vad sades det förresten mer om Luleå och Umeå? Noterade att SAS skulle öka där. Kul om detta går bra.
De sade inget konkret (ingen på mötet verkade åka sträckan) men än att det hade varit en lyckad satsning som de skulle utöka.
Det gäller ju i detta läge att fixa ett samarbete med Austrian. Jag tror inte de klarar om SAS matar vidare till deras nät.Risken är naturligtvis att om SAS går in där och det visar sig gå bra, så är det en utmärkt anledning för Austrian att faktiskt börja flyga den linjen och då "slå ut" SAS enligt samma logik.
Men Göteborgarna blir ju vinnare i det fallet eftersom de får en linje till Wien. Men SAS blir förlorare.
SAS verkade vara på att skapa samarbeten och sälja biljetter åt andra alliansbolag. De är stolta över codesharen på Lufthansas flighter till Frankfurt och München, men uppenbart bittra över att TAP inte ville samarbeta, framförallt när det inte bar sig på GOT-LIS.