Senaste nytt

Imponerande mängd SAS charter under helgerna

seat56f

Medlem
920MSEK kunde de iaf skriva i pressreleasen. Men 230k/flight alltså... antar att det är 738/A320 som flyger, med lite under 200 säten = runt 1300/säte och flight (enkelflighter antar jag avses när de pratar om 4000) i snitt. Rätt ok betalt ändå antar jag, för garanterat fulla flighter i plan som stått still annars.
 

TjudöBoy

Medlem
Skrämmer liv i denna tråd pånytt, hittar inget direkt annat ställe att lägga infon.

Blev att söka på lite resor efter att jag läste första inlägget och hittade följande på ett "charterbolag";

Utresa: Flyg Stockholm, Arlanda 2014-06-07 kl 06:30
Beräknad ankomst: Split 09:20
Direkt charterflyg med SAS, Arlanda terminal 5
Flight number: SK1831

Hemresa: Flyg Split 2014-06-14 kl 10:10
Beräknad ankomst: Stockholm, Arlanda 12:55
Direkt charterflyg med SAS
Flight number: SK1832


3990 SEK

Samma resa och tider/avgångar på SAS.se kostar 3303 SEK, väljer man nedanstående avgångar kostar resan 2949 SEK!!

Utresa: ARN-SPU 14:50 Hemresa: SPU-ARN 10:20

Det blir många "gratis" drinkar att vara medveten resenär, tur att vi e så få som vet om detta... :p:D
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju lite magstarkt att kalla SAS reguljärprodukt för "charterflyg" eftersom de faktiskt erbjuder olika produkter. På charterflygen kan man förboka (varm) mat vilket inte går på reguljärflygen. Komfortmässigt är det dock ganska nära sanningen.

Skulle anta att detta är G-fares som kommer kosta 3990:- i stort sett så länge det finns platser kvar på planen. G-klassen brukar nollas ut väldigt sent och när planet är i praktiken fullt. Dock uppstår denna lustighet INNAN planet är fullt...
 

flying

Medlem
Att flyga SAS ar att flyga charter.... Eller for att inte vara orattvis som Ryan Air med lounge
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på det sommarutbud SAS satsar så hårt på tycker jag inte SAS ligger alltför lång från charterbolagens utbud. SAS har till och med kortare flygserier till vissa destinationer än charterbolagen.

2 flighter per vecka till någon semesterort under perioden sen juni till tidig augusti innebär 10-12 flygningar i extremfallen... det är vad jag kallar charterbeteende...
 
Toppen