agehall
Medlem
Sant. Men säg Sverige då.Just Kanada var kanske ett dåligt exempel eftersom de ofta har preclearance![]()
Läs innantill i mitt inlägg. Klockan tickar från det du reser in i USA tills du rest hem igen.Din tid i Kanada, Mexiko och de karibiska öarna räknas in i tiden i USA. Om Agehall, Croc och eventuellt andra vägrar förstå så är det inte mitt problem.
Jag vet inte vilken del av "flyg" du inte förstår, men du har fel. Man får nya dagar när man ankommer med flyg. Finns ingen som helst skillnad på att resa till USA från Mexico jämfört med de flesta andra länder. Du blandar ihop diskussionen med om man åker via land fram och tillbaka mellan länderna då det nog mycket väl kan bli så att samma 90 dagar tickar på, även om det inte ska vara så. Jag har själv rest mellan USA och Mexico ett flertal gånger och jag kan ju själv se hur min närvaro i USA varit registrerad.
Om du ska komma och påstå sensationella saker så får du åtminstonde backa upp det med en länk till någon myndighet som säger samma sak. Annars är du bara en snubbe på internet som tycker saker som uppenbarligen inte stämmer och jag tycker det är rätt taskigt att sprida felaktig information.