Senaste nytt

Immigration i USA när man kommer via Mexico?

I ditt första inlägg så påstår du att det skulle vara andra regler för att resa till USA från Mexico (i kontexten "flyg") och därför undrar jag igen, vad har du för konkreta skillnader jämfört med inresa från andra länder?

Och jag hänvisade tillbaka till mitt första inlägg. Om du verkligen läser det och ditt påföljande inlägg så ser du att du sen frågade mig om skillnaden för att därefter, felaktigt, kommentera en konkret skillnad. Jag kan faktiskt inte göra mycket mer än så.

Och jag hänvisade tillbaka till mitt första inlägg. Om du verkligen läser det och ditt påföljande inlägg så ser du att du sen frågade mig om skillnaden för att därefter, felaktigt, kommentera en konkret skillnad. Jag kan faktiskt inte göra mycket mer än så.
Så då är vi överens om att det inte är någon skillnad när man flyger till USA?

Ok, då vill jag att du tydligt redogör för hur det skiljer sig att flyga från tex Kanada till USA jämfört med att flyga från Mexiko. För hitintills har du bara sagt "det skiljer!" men inte sagt något om vad eller hur.
Just Kanada var kanske ett dåligt exempel eftersom de ofta har preclearance :)

Men jag undrar också om det skiljer någonstans. Har själv rest från allehanda länder, inklusive Mexico, till USA med flyg och inte lyckats hitta någon skillnad.

Sjukt snurrigt när man bara hänvisar till tidigare inlägg och inte i klartext skriver vad man menar. Jag är inte ens säker på att jag vet vad som diskuteras längre. Handlar det inte om att resa in till USA från MEXIKO och inte tvärt om....?

• Gilla
Reactions: Gus
Sjukt snurrigt när man bara hänvisar till tidigare inlägg och inte i klartext skriver vad man menar. Jag är inte ens säker på att jag vet vad som diskuteras längre. Handlar det inte om att resa in till USA från MEXIKO och inte tvärt om....?

Det är ju för att jag i klartext skrev vad som gällde där. Om folk inte läser där och sen gör halsbrytande härledningar från vad de tror jag skrev så är det bättre att hänvisa dit.

Klockan tickar från det du reser in i USA tills du rest hem igen. Din tid i Kanada, Mexiko och de karibiska öarna räknas in i tiden i USA.

Scenario: Jag reser reser från Europa till Mexiko och spenderar 14 dagar där. Sedan flyger jag från Mexiko till USA. Menar du då att min vistelse på 14 dagar i Mexiko avräknas mot det 90 dagarna jag kan vara i USA, vilket det inte gör om jag reser in till USA direkt från annat land? Vilka länder gäller detta ifrån i så fall?

...och dina 90 dagar(i USA) fortsätter ticka om du rest via USA till Mexico.

Var det inte tvärt om som det resonerades om, dvs att resa till USA via Mexiko?

Scenario: Jag reser reser från Europa till Mexiko och spenderar 14 dagar där. Sedan flyger jag från Mexiko till USA. Menar du då att min vistelse på 14 dagar i Mexiko avräknas mot det 90 dagarna jag kan vara i USA, vilket det inte gör om jag reser in till USA direkt från annat land? Vilka länder gäller detta ifrån i så fall?

Nej men om du reser till Cancun via Chicago och sen åker tillbaka till Chicago räknas de in idina 90 dagar du kan ha i USA.

Mexiko, Kanada och Karibien gäller detta för.

Var det inte tvärt om som det resonerades om, dvs att resa till USA via Mexiko

Jo men mitt inlägg var ett svar på en kommentar som frågade varför det skulle vara andra regler för Mexiko

Nej men om du reser till Cancun via Chicago och sen åker tillbaka till Chicago räknas de in idina 90 dagar du kan ha i USA.

Mexiko, Kanada och Karibien gäller detta för.

Jo men mitt inlägg var ett svar på en kommentar som frågade varför det skulle vara andra regler för Mexiko

Tack, nu förstår jag bättre! :)

Toppen