WOW!
Förra veckan fick jag ett mail om att min bokning i Boston på Kimpton senar ei år inte kunde hedras då hotellet lämnar IHG-kedjan.
Hotellet var bokta på kampanj för 45k poäng som återbetalades och min bokning cancellerades. Inte direkt så att man var nöjd över detta, men det kom även ett mail från en Manager på Customer Care som beklagade det som skett och gav förslag på andra hotell jag kunde boka.
Att boka andra hotell för mina datum är allt annat än billigt, omkring 400$ natten eller 60k poäng för att boka IC som är enda likvärdiga hotell i samma område. Kändes ju som ett rätt stort nedköp att bli påtvingad högre poängpris om jag skulle bo på ett IHG hotell.
Mailade tillbaka på mailet och svarade att jag inte var helt nöjd och bad om att få bli inbokad på IC för samma poängsumma som jag skulle betalat på Kimpton. Svar på mailet kom nu ca 6h senare där de meddelande att de tyvärr inte kunde påverka priserna på hotellen och därför inte kunde boka in mig. För att lösa problemet tog denna Manager ett initiativ och satte in 30k poäng på mitt konto, jag behöver inte ens bo på hotellet, jag får dessa poäng oavsett som "plåster på såren" för deras avbokning.
Här snackar vi kundservice på hög nivå.
Man blir jäkligt glad över detta och att vara IHG Diamond Elite betalar sig helt klart. De tackade för att jag varit Diamond Elite under så lång tid (omkring 6 år nu om man räknar in Spire tidigare). Tänk om all kundservice kunde vara så här att man vänder en negativ upplevelse till något positivt istället.
Nu blir det att boka IC för 60k poäng och jag går 15k poäng plus på hela altet.