Senaste nytt

IHG har en "challenge" med upp till 72 000 points i potten

palmen

Moderator
En liten update på detta.
Jag tjänade som sagt in min challenge förra hösten och valde 3 gratisnätter istället för poängen.
Nu under semestern så nyttjade jag dessa på IC Times Square i New York som är allt annat än billigt. Blev riktigt förvånad när jag nu tittar mitt statement på IHG och ser att jag fått poäng för dessa 3 nätter som om de vore betalda. 920$ för rummet samt att de felaktigt debiterade en flaska vin och korrigerade som jag också fått poäng för.
Totalt fick jag 9477 Elite Qualifying points och 14215 poäng med platinum bonusen.

För att summera det hela så var värdet sjukt mycket bättre att ta 3 gratisnätter här då jag sparade nästan 1000$ och fick 14000 poäng, istället för att ta 30.000 poäng utan gratisnätter. :)

Om det är standard att man får poäng för gratisnätterna eller inte låter jag vara osagt, men jag är nöjd :)
@johhenrik
 

jumbooze

Medlem
Vad jag har hört så kan det vara bra att ha en "kostnad" på fakturan då det ibland kan rassla till, senast köpte jag en flaska coca cola för 3USD men hade inte turen att trigga lotteriet...
 

FFlash

Medlem
Samma "fel" hos mig. I juni fick jag också poäng för min bonus stay på SBS times square. Intressant det där med room incidentals om den triggar poäng
 

johhenrik

Medlem
Jag tvivlar på att incidentals triggar. Jag har trots allt en ganska många awardnätter genom åren och jag är säker på att jag haft incidentals på dem alla. Jag har aldrig fått bonuspoäng för en awardnatt. Det är nog mer flax helt enkelt. Lite som när man fått poäng till två FFP vid byte, eller poäng för högre klass vid uppgradering.

Jag har iofs ingen award senaste halvåret, så om det är en ny bugg så visst, då har jag inte lyckats trigga den.
 

Homer

Medlem
Ja, "Into the Nights" nätterna redovisas som betalda nätter, det gjorde ju även gratisnätterna från "Suite Dilemma"
vilket hjälpte många att fixa "crack the case" kampanjen.
(om det sker på alla hotell hotell har jag ingen aning om, men det det har knappast något med room incidentals att göra)

Vanliga rewardnätter ger sällan poäng, och får man några brukar det vara på den summa IHG betalar till hotellet (=peanuts)
"Into the nights" verkar ju ge poäng efter Best Flex eller liknande.
 
Last edited:
Toppen