Senaste nytt

IHG Diamond fast track 2022

Jannes

Medlem
Här? https://www.ihg.com/rewardsclub/gb/en/account-mgmt/offers


Den här kampanjen https://www.businessclass.com/forum/threads/få-platinum-genom-att-bo-5-nätter-mellan-8-3-29-11-2021.100643/page-2#post-1000103 försvann från "My Offers" och när jag uppfyllt villkoren hände ingenting,
förrän efter 2 månader då jag plötsligt blev uppgraderad till Platinum med oväntad möjlighet att enkelt nå Diamond.
Tack, men när jag klickar den så kommer bara "Available Offers" upp. Så antar att jag borde se kampanjer jag anmält mig till här (?), men ser inget sådant.
Inte betryggande, men låter ju som att du upplevde något liknande.

Har ju också en 2000p för varje 2 nätter kampanj jag anmält mig till men inte ser ett spår av.
 

Homer

Medlem
Tack, men när jag klickar den så kommer bara "Available Offers" upp. Så antar att jag borde se kampanjer jag anmält mig till här (?), men ser inget sådant.
Inte betryggande, men låter ju som att du upplevde något liknande.

Har ju också en 2000p för varje 2 nätter kampanj jag anmält mig till men inte ser ett spår av.

Har du fått e-post med bekräftelse att du är registrerad?
 

Jannes

Medlem
Ja, "You are now registered for Fast Track to Elite Status". Har tre nätter bokade med IHG innan deadline, så vi får väl se vad det blir av det.
 

Jannes

Medlem
Är jag helt blind eller hur hittar man "My Offers" sidan på IHG? Vill bara bekräfta att jag fortfarande har kampanjen innan jag bokar mina nätter.
Svarar mig själv ifall någon annan hamnar i samma knipa: I alla fall i iOS-appen hittar man sina aktiva kampanjer under "More" knappen, där man väljer "Get Special offers". Där ser jag att jag anmäld till "2k for 2stays" kampanjen och FastTrack to Elite Status.

Det intressanta är att de hävdar att jag har 3 nätter till Plat, vilket jag inte tycker stämmer. Rörigt värre.
 

Jannes

Medlem
1670319949141.png


Övernattning #2 på lö-sö natten. I morse trillade detta in.
Och tack vare inspirationen på detta galna forum så finns tre till nätter ännu bokade innan nya året (sista är 31.12 men bör gälla enligt T&C).
Gold är kul, men Plat är där som det verkligen börjar kännas.
 

Jannes

Medlem
Övernattning #2 på lö-sö natten. I morse trillade detta in.
Och tack vare inspirationen på detta galna forum så finns tre till nätter ännu bokade innan nya året (sista är 31.12 men bör gälla enligt T&C).
Gold är kul, men Plat är där som det verkligen börjar kännas.
IHGs automatiska system lyckades inte fånga de två sista nätterna 30.12-1.1 utan de reggades på 2023.
Ett kort och supertrevligt samtal (10min inklusive 5 min väntemusik medan de fixade statusen) senare fick jag min Platinum Elite, giltig till slutet av 2023.
Ifall inte Hilton statusmatchar från IHG eller Radisson kan det vara att en del av sommarens 30 nätter blir IHG istället för Hilton som är bokat nu.

Snyggt jobbat IHG, även om de egentligen inte skulle behöva vara så att man ska jaga detta.
 

palmen

Moderator
IHGs automatiska system lyckades inte fånga de två sista nätterna 30.12-1.1 utan de reggades på 2023.
Ett kort och supertrevligt samtal (10min inklusive 5 min väntemusik medan de fixade statusen) senare fick jag min Platinum Elite, giltig till slutet av 2023.
Ifall inte Hilton statusmatchar från IHG eller Radisson kan det vara att en del av sommarens 30 nätter blir IHG istället för Hilton som är bokat nu.

Snyggt jobbat IHG, även om de egentligen inte skulle behöva vara så att man ska jaga detta.
Ta dig upp på Diamond Elite 2023, det är då det börjar hända saker, är relativt lätt att uppnå om man köper lite poäng för varje bokning (dessa räknades åtminstone tidigare mot status). Sen förlänger man sin Diamond Elite "gratis" varje gång man frlänger sin Ambassador och kan ha den livet ut.
 
Toppen