Senaste nytt

Igorius och Agö till Montreal - Följ med!

Ett kvickt förtydligande: fjärde bilden i Agös inlägg ovan föreställer alltså apkabinen och ingenting annat. Vi gjorde (som brukligt är) ett par utflykter dit för att bättre uppskatta hårdvaran i premium voyageur.

Champagnen som serverades i PV (i plastglas, som allt annat) var en Charles Lafitte (i loungen serverades Philipponnat Brut Royale Réserve).

Hälsningar från ett sanslöst hällregn i Montréal. Väldigt trevligt måste jag säga (inte vädret men stan).

Agö och jag fick just varsitt mycket intressant mail från AF:

"Thank you for choosing to fly with us for your upcoming trip. We are pleased to offer you an exceptional upgrade for your flight.
Don't miss out on this opportunity!
Our offer:
1286.0 SEK per person to travel in the Affaires cabin
"

Detta får väl ses som ett mycket bra pris för en uppgradering från premium voyageur till affaires, och vi lutar förstås åt att tacka ja (förmodligen är möjligheterna till hyfsad sömn avsevärt större i business-stolen än i PV-stolen, som inte går att luta särskilt mycket). Vad som känns lite trist är att vi enligt AF:s föreskrifter bara skulle få miles för den ursprungliga bokningsklassen. Detta är väl ändå onormalt snålt?

I övrigt: finns någon här med erfarenhet av AF:s businesskabin på A380? Kabinen ser förvisso chockerande stor ut, men visst måste det väl ändå vara värt det?

(Till saken hör att vi i annat fall har plats 81A och 81B, som åtminstone tycks ha gott om benutrymme: SeatGuru Seat Map Air France Airbus A380-800 - Version 2 )

Hur full är denna kärra?

Oklart, vi har inte tillgång till Expertflyer el. dyl.
Däremot kan nämnas att AF:s "reservation tool is currently unavailable", och har varit det ända sedan vi fick mailet igår kväll. Uppgraderingen kan visst endast köpas online. Börjar nog bli dags att ringa AF.

Vet inte vilken dag ni åker tillbaka, men så här ser det ut lördag och söndag.

Lördag:

AF 347 YUL 19:55 CDG 08:35 388 P3 F3 J0 C0 D0 I0 Z0 O0 W3 S3 A3 Y4 B4 M4 U4 K4 H4 L4 Q4 T4 E0 N1 R0 V0 X0 G0

Söndag:

AF 347 YUL 19:55 CDG 08:35 388 P9 F9 J0 C0 D0 I0 Z0 O0 W5 S5 A4 Y0 B0 M0 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0

I övrigt: finns någon här med erfarenhet av AF:s businesskabin på A380? Kabinen ser förvisso chockerande stor ut, men visst måste det väl ändå vara värt det?
Det är Air France senaste business class stolar som finns på Airbus A380 planen (de benämns med någon siffra/version). Jag har inte testat dessa stolar på A380 men på en Boeing 777 och tyckte det var helt OK. 170 grader lutning på stolen, dvs inte helt horisontellt platt men inte långt därifrån. Möjligtvis något trångt att komma ut från fönsterplatsen. Överlag tyckte jag det var bra.

Vet inte vilken dag ni åker tillbaka, men så här ser det ut lördag och söndag.

Lördag:

AF 347 YUL 19:55 CDG 08:35 388 P3 F3 J0 C0 D0 I0 Z0 O0 W3 S3 A3 Y4 B4 M4 U4 K4 H4 L4 Q4 T4 E0 N1 R0 V0 X0 G0

Söndag:

AF 347 YUL 19:55 CDG 08:35 388 P9 F9 J0 C0 D0 I0 Z0 O0 W5 S5 A4 Y0 B0 M0 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0

Tack Jacob, söndagen är det som gäller. Är det riktigt uppfattat att det verkar saknas lediga platser i business då?

Mycket trevlig middag på Méchant Boeuf Bar & Brasserie igår. Igorius testade poutine medan jagfick en av de största portionerna kött och potatis jag sett.

MÉCHANT B

Poutine - Wikipedia

image.jpg

image.jpg

Toppen