Herr Sjödin
Medlem
Det här är väl varför man ska ha businessclass.se-taggar på Samsoniten? 
Har fått tre stulna i Alicante genom åren...Det här är väl varför man ska ha businessclass.se-taggar på Samsoniten?![]()
Vi känner ju alla till dem allt för väl. Stressade, ovana resenärer vid bagagebandet som ställer sig invid bandet så man inte kan se sina väskor förän de precis glider förbi. De tar första bästa väska som har vissa likheter med deras egen och när iväg med den utan att kontrollera att de faktiskt tagit rätt väska. Jag brukar hånle lite i osmyg åt dessa människor.
Så.
Flög till Teneriffa härom kvällen. Efter 6,5 plågsamma timmar på planet står man till slut där vid bandet. Sonen undrar varför vi skulle åka Norwegian minus. Döttrarna undrar var våra väskor dröjer. Klockan närmar sig midnatt när våra väskor äntligen dyker upp. Rycker åt mig dem och ut ur hallen med familjen till taxi med ilfart.
Äntligen på hotellet vid ettssnåret. Snabb incheckning och upp på rummet. Ser bra ut. Familjen pustar ut. En jobbig resdag är äntligen över. Nu bara borsta tänderna och sova. Men väskeländet med necessärerna vill inte gå upp. Låset ser ut att ha fått sig en törn. Typiskt... Eller har barnen ändrat kod? Neeej! Säger barnen. Ok. Sonen börjar fippla med kodlåset men ger upp. Vi får väl strunta i att borsta tänderna.
Sonen tittar lite till på väskan, och drar fram adresstaggen. -Pappa, det står Eriksson här!
-Jag orkar inte med skämt nu, säger jag.
-Men kolla, säger sonen. Jag kollar.
Bagagebandet. Stressad. Idiot. Jag. Fan!
Skickar ett sms till numret på väskan. Får ett lättat svar. Var bor de? Andra sidan ön. Såklart. Jag sms:ar att jag fixar väskan till dem nästa dag...
Annandag jul. Receptionen ringer runt efter hyrbil. Slut. Slut. Slut. Är ju högsäsong. Till slut får de tag på en Hyundai i10. En dryg timmes väntan på bilen, och kan sen till slut, en 90 minuter körning senare överlämna väskan till en trevlig mamma som verkar väldigt lättad. Hennes ca 9-åriga pekar på väskan.
-Där är mina badbyxor.
Snacka om att skämmas...
Helt korrekt. Var dock väldigt odramatiskt att plocka upp väskan från flygplatsen.Historien är ju inte komplett. Plockade ni upp den rätta väskan på flygplatsen? före eller efter ni lämnat tillbaks den felaktiga väskan?![]()
Känner en som klistrade klubbmärket från sitt Londonbaserade favoritlag på sin väska. Den var ovanligt illa åtgången efter några inrikes i England.Jag kör alltid klistermärken på mina väskor, färgglad tejp på handtaget eller annat som gör att man kan urskilja väskan på långt håll.