Senaste nytt

Idag startar SAS höstkampanj 1.000.000 billiga resor

Andreas:Det kan ju kanske ha att göra med att SK har relativt välbokat på många flyg du är intresserade av 1 månad och tidigare? Loadfaktorn har ju under de senaste månaderna varit extremt hög och många pax kanske bokar i väldigt god tid..ex vid dessa kampanjer?
SAS har dessutom många non-stop linjer ut i europa från ARN, det har inte BA & Swiss. En non-stop linje kan man nästan alltid ta högre pris för...time is money;)

Nu har iaf jag bokat långweekend i november i fina(Torsdag-Söndag)i Barcelona för dryga 1500 kr..grymt prisvärt!:D Pefekta flygtider också..utresa på torsdag morgon och hemresa på söndag kväll:)

Resan ger minst 4000 EB poäng

Tyvärr flygs just dessa flighter med tråkiga Boeing 737 och inte rymdraketen MD80..men men..det ska man väl överleva ändå;)

Last edited:
Mm...samma resa 6-8 Oktober = 4800 SEK
Kan åka Swiss Business för en tusenlapp extra...

SAS är ett skämt, kommer förmodligen alltid vara.
Norwegian klass på deras priser.

Enda gången jag använder SAS är inrikes. (Hellre det än Norwegian som är värre.)

Nu har jag ingen koll på hur hög beläggning har på just de flighter du har tittat på. Men säg att det är 90% beläggning, varför ska de då "rea" ut de sista platserna när de troligtvis kommer sälja dessa platser i alla fall?

Helt klart kan det kännas som en bättre deal att flyga med Swiss Business för 1000 kronor extra på de datumen, men för många är det kanske inte ett alternativ eller så väljer man bort det för att det blir en extra mellanlandning i "onödan". Ska man bara på en weekend så föredrar jag att komma fram så fort som möjligt för att maximera tiden på plats, även om jag älskar att flyga i övrigt.

Extremt bra priser på rean! Själv hade jag planerat en resa med utresa 1Jan (eller 2:a). Dessa två datum verkar vara de enda dagar som inte omfattas av rean, i ett tre månaders intervall :p Maximal otur...

Men man får ju skylla sig själv när man är så oflexibel att man måste åka just en specifik dag. Funderar på om det är värt att åka ändå... Känns lite surt att betala 3.500kr T/R ist för 1.500 när det tummar på en dag.

Extremt bra priser på rean! Själv hade jag planerat en resa med utresa 1Jan (eller 2:a). Dessa två datum verkar vara de enda dagar som inte omfattas av rean, i ett tre månaders intervall :p Maximal otur...

Men man får ju skylla sig själv när man är så oflexibel att man måste åka just en specifik dag. Funderar på om det är värt att åka ändå... Känns lite surt att betala 3.500kr T/R ist för 1.500 när det tummar på en dag.

Du kan ju försöka hitta en billig biljett till Amsterdam på torsdag 25/10 med hemresa på fredag/lördag/söndag också, inga kampanjer där direkt. Jäkla massa AIKare som bokat upp allt i flygväg på dessa datum ;) (Även Düsseldorf är drabbat). Men oj vad kul det ska bli...

Kanske är sant som ni säger, att SAS är nästan fullbokat hela Oktober till BCN.
Tvivlar dock starkt på det..

Nej, jag tycks aldrig hitta bra priser med SAS på de datumen jag vill flyga.
Då har jag betydligt lättare att få bra priser med Lufthansa samt BA och ibland passar även Swiss väldigt bra med prisnivån.

För den som är flexibel och vill göra milage runs kan hitta många möjligheter nu!
Det finns många riktigt bra erbjudanden.
Är man guldkund kan få 10000 EB poäng för två resor till sydeuropa för ca 3000 kr!

Du kan ju boka ARN-BHX och MAN-ARN sen gör du en av dina tågtester* mellan BHX och MAN, järnvägsstationen är i anslutning till terminalen på båda ställena så det är helt perfekt :p

*
http://www.businessclass.se/sj-prio/6474-test-europas-1-klass-kabiner-2013-planering.html

Noterar att det på Norwegianvis är ganska lätt att hitta billiga resor från Sverige. Men tillbaka blir det markant svårare...

Toppen