Senaste nytt

Icelandair till New York - hur är flygplan och service?

jth

Medlem
Jag har personligen rätt svårt för att flyga över Atlanten i narrowbody-plan, oavsett kabinklass. Men keflavik är en förhållandevis rätt smidig flygplats att byta på, och lite roligt är det att flyga in mot Island om vädret är fint. Maten på KEF är dock rätt dyr och eftersom man numera alltså måste betala för käk (och groggen...) i ekonomiklass så uppväger det väl den 500_ing eller så som biljetterna blir ligga under andra bolag.

Till just NYC skulle jag nog mycket hellre välja en nonstop flygning, men om man ändå måste byta någonstans så kan det ju lika gärna göras i KEF som CPH,LHR,AMS eller var man nu hamnar. Så för en billig semesterresa kan man väl inte direkt avråda från att flyga icelandair, men om jobbet betalar, så nej :)
 

tic

Medlem
Jag tycker iofs (i alla fall om man flyger ekonomiklass) att det är rätt trevligt med en bensträckare på halva vägen. Åker till Halifax med dem i sommar, klart billigaste och snabbaste alternativet dit (annars får man flyga till Toronto och åka baklänges eller via NYC). Stop over på island kan vara kul om man inte varit där, de säljer billiga paket med hotell, transfer och en en-dags sightseeingtur där man betar av lite gejsrar och vattenfall. Dock kanske man inte skall ta det mitt i vintern som jag gjorde, väldigt mörkt...
 

henrik l

Medlem
Jag tycker iofs (i alla fall om man flyger ekonomiklass) att det är rätt trevligt med en bensträckare på halva vägen. Åker till Halifax med dem i sommar, klart billigaste och snabbaste alternativet dit (annars får man flyga till Toronto och åka baklänges eller via NYC). Stop over på island kan vara kul om man inte varit där, de säljer billiga paket med hotell, transfer och en en-dags sightseeingtur där man betar av lite gejsrar och vattenfall. Dock kanske man inte skall ta det mitt i vintern som jag gjorde, väldigt mörkt...

Håller med om att möjligheten att se lite av Island via en "stop over" är något som ger mervärde om man inte varit på Island och skulle vilja se lite av det. Har inte själv gjort stop over,men jag har gjort "Golden circle" tre gånger i andra sammanhang och det är lika fascinerande varje gång. Kan man dessutom få med Blå Lagunen i paketet har man ju bockat av en del:)

Har varit där i juni och augusti. Tror att april/maj-september/oktober är lämpliga perioder.
 
Toppen