Senaste nytt

Iberia Plus ger x2 alternativt x4 Elite-poäng

Hur snabbt går det på Arlanda? Funderar på att åka tillbaka med vändande plan MAD-ARN-MAD. Går man av in i samma hall som avgående?

Ja, åtminstone på T5 där de flyger nu. (Men du ska väl redan ha köpt biljetten, senast 15 juli, för att få 4x poängen.)

Last edited:
Var det någon servering i business mellan ARN och MAD?
Tredje turen idag, på lika många veckor. Den här gången hade de ökat på serveringen ett steg till, och vi fick en liten box med blandade tapas i olika förpackningar. Riktigt trevligt med dagens mått mätt. (Sedan skulle vi förpacka resterna i en plastpåse.)

Detta innebar också att serveringsvagnen nu var tillbaka. Normalt brukar jag se på den som det där åbäket som alltid är i vägen i gången när man ska ta sig till muggen. Ibland, med ouppmärksam kabinpersonal, är den helvetesmackapären som man blir påkörd av när man sitter på C- eller D-säte. Den här gången kändes det som att träffa en gammal vän som man inte visste att man saknade! Lite av ett ”vårtecken” att saker kanske så sakta går åt rätt håll trots allt?

Attachments

• 4EFF5FFF-A0D1-495B-A269-8AB1329F5EAA.jpeg
    4EFF5FFF-A0D1-495B-A269-8AB1329F5EAA.jpeg
    97,7 KB · Visningar: 390
Tredje turen idag, på lika många veckor. Den här gången hade de ökat på serveringen ett steg till, och vi fick en liten box med blandade tapas i olika förpackningar. Riktigt trevligt med dagens mått mätt. (Sedan skulle vi förpacka resterna i en plastpåse.)

Detta innebar också att serveringsvagnen nu var tillbaka. Normalt brukar jag se på den som det där åbäket som alltid är i vägen i gången när man ska ta sig till muggen. Ibland, med ouppmärksam kabinpersonal, är den helvetesmackapären som man blir påkörd av när man sitter på C- eller D-säte. Den här gången kändes det som att träffa en gammal vän som man inte visste att man saknade! Lite av ett ”vårtecken” att saker kanske så sakta går åt rätt håll trots allt?
Ser man på! Tror vi var på samma flyg idag. Här kommer innehållet i min lilla tapaslåda.
67e88bad4a746ff57852ad3ab56297f4.jpg

7d0b59bf1ae852a146d5d5e356abbb7b.jpg

247ef30679e1a5e3945bc5bb8db14a1e.jpg

Återkommer med en reserapport om vår resa i Spanien senare tänkte jag, men man kan konstatera att Barajas var väldigt mycket lugnare än normalt.
b03bb3ab787861e5510c878b7dde03a6.jpg

Du ser ut att ha fått en vegetarisk och glutenfri tapaslåda medan min innehöll korvar och jambon-kräm. Valde Riojan (trots okänt namn) eftersom denna resa går åt det hållet (Haro).

Jag tolkar bilden som att du (ni) satt på 1C, då kunde du skåda mig till höger på 1F. :D
Det kändes ännu lite mer tomt på MAD idag än i lördags, trodde det skulle vara tvärtom en vardagskväll!

Jag tolkar bilden som att du (ni) satt på 1C, då kunde du skåda mig till höger på 1F. :D
Det kändes ännu lite mer tomt på MAD idag än i lördags, trodde det skulle vara tvärtom en vardagskväll!
Stämmer bra det! Jag, fru och son Samosaguas satt på rad 1 precis som du. Trevlig tur till Haro!

Kan nämna att jag nu kunnat bekräfta att 4x-poängen dyker upp direkt, och inte först vid kampanjens slut eller liknande. Att IB+ Plata (silver) med 21 månaders giltighetstid trillar in efter endast en flight i medium haul (ARN-MAD) i full business känns på sätt och vis lite märkligt, men jag tänker inte klaga. ;)
Hur lång tid har det tagit för dig innan poängen dykt upp på ditt konto? Jag har fortfarande inte fått poängen för flygningen den 30e juli.

Hur lång tid har det tagit för dig innan poängen dykt upp på ditt konto? Jag har fortfarande inte fått poängen för flygningen den 30e juli.
1-3 dagar, men bara två av tre turer har dykt upp. Turen 30 juli, då vi sågs, kom in under helgen, efter 2 el 3 dagar.

Jag fyllde i den saknade turen (två legs) på ”claim missing Avios”, men fick härom dagen det bisarra och uppenbart felaktiga svaret (automatformulär?) att dessa två legs ej gav några poäng. Har ännu ej gått vidare än med detta, har inte bestämt mig för mail, telefon eller prova formuläret igen.

De två turer (fyra legs) som kommit in rätt var båda bokade som full business, den som ej kommit in var business promotional. Vilken klass hade du bokat? Om du också flög business promotional är frågan om det finns något systematiskt fel.

Den saknade turen har bokningsklass IDN1ASS4. De som kommit in är DDN3ASS4. I är business promotional enligt Iberias tabeller, D är full business, ASS4 ser då ut som det skulle kunna ha med 4x elite points att göra.

Last edited:
Toppen