Senaste nytt

IAG planerar lågkostnads long-haul från Barcelona 2017

Ja, det var väl därför som Snowflake nästan blev "dansade en sommar". Tycker det bolaget försvann nära på lika fort som det anlände.

Att jag ändå tänkte på Iberia Express är ur konceptuell synvinkel, d.v.s att man plockar ut lite maskiner ur flottan och dirigerar om dessa till "LCC-divisionen" för jag vill minnas att SAS gjorde just det när Snowflake startades. Det bolaget gjorde ju heller ingen direkt hemlighet av att de ville rida lite på SAS-brandet på samma sätt som Iberia Express rider på just Iberia (de kunde ju annars lika gärna tagit ett helt annat namn men brand recognition är ju viktigt).

Vueling / LEVEL begins codeshare service from June 2017
Vueling last month launched codeshare partnership with LEVEL, which sees the airline’s VY-coded flight numbers appearing on LEVEL’s operating routes. Planned codeshare routes from 01JUN17 as follow.

Vueling operated by LEVEL
Barcelona – Buenos Aires Ezeiza
Barcelona – Los Angeles
Barcelona – Oakland
Barcelona – Punta Cana
http://www.routesonline.com/news/38/...rom-june-2017/

Har inte IAG genom BA sitt Open skies, fast det kanske inte är fulflyg?

Sedan får jag lite Snowflake-flashbacks av ett nytt lowcost-varumärke, operated by Iberia :)

OpenSkies är definitivt inte fulflyg. De är fullservice, och är till och med med i Oneworld (väl?). Det var väl från början tänkt att de tom skulle vara en businessclass-only airline, men det blev ändrat (nu har de biz, premium eco och eco).
LEVEL övertar nu OpenSkies på Paris-Orly. OpenSkies läggs ned. Head-to-head med Norwegian!

LEVEL skal afløse OpenSkies i Paris - CHECK-IN.dk

Toppen