Senaste nytt

I Zanzibar och hittar inga flyg hem. All hjälp uppskattas

Lindypopp

Medlem
Hej experter!

Jag är i Zanzibar och har hemresa bokad måndag (6/4) morgon ZNZ-NBO-CDG. Jag har letat flyg från Paris-ARN dagligen i ca två månader och tipset jag fått från SAS är att bara ha is i magen men det verkar nu som att det inte kommer att släppas något. Jag har provat alla möjliga kombinationer från CDG utan lycka. Vi landar 20:40 i CDG och flygen är därför svindyra alternativt från Paris ORY och kräver då att vi sover över.

Är det någon här som kan komma på någon jättesmart ide hur vi kan lösa en hemresa hela vägen till Stockholm? Vi behöver vara hemma senast tisdag (7/4) kväll och jag är öppen för att köpa nya bonusbiljetter eller ändra rutten på vilket sätt som helst. Är det möjligt att t ex ta en jätteomväg via USA eller nåt bara för att kunna landa i Sverige innan onsdag?
Vi har i princip inga pengar kvar att lägga därav denna desperation kring att slippa övernattning i Paris och dyr flygbiljett Paris-ARN? Jag har 134k poäng och en 2-4-1 inom europa.

Tack på förhand!

Transavia flyger ORY till ARN för 2000 per person, svårt att hjälpa när du ger lite luddiga förutsättningar. Hur många är ni? Vad är budget?

Men min främsta fråga är om det finns nåt smart sätt att tänka på kring omvägar för att få detta i mål med poäng.

Tack!

1. Om ni åkte till ZNZ på samma bokning, går det inte att ändra hemresan då utresan är påbörjad.
2. Tror även det är block på boka med partnerbolag om 72h innan avresa, så det borde vara kört på samma bokning/ny bokning
3. Verkar finnas en del platser AMS-ARN den 7:e med SAS. Ta tåg eller buss till Amsterdam och flyg hem därifrån.

Flixbus till Amsterdam
1775316025762.png

Flyg från AMS till ARN
1775316045106.png

Hur ni ska undvika övernattning ser jag ingen lösning på. Att vänta så här länge med att boka sista flyget hem kommer i stort sätt alltid vara svindyrt.

Går flyga hem på vanliga biljetter betalda med poäng.
Screenshot_20260404_201724_SAS.jpg

Som @palmen skriver kan ni ju köpa vanliga biljetter för poäng. Direktflyget den 7/4 går på ca 60k poäng per person (eller 4280 sek).

Ett annat alternativ är Ryanair BVA-CPH FR9266 kl 08:50 för strax över 2000 kr för två. Det finns massvis med bonusflyg CPH-ARN för 10k poäng per person + avgifter.

Glöm bonusresa - du är för sent ute, men flera möjligheter inkl direktflyg finns ju att välja på, runt 300 eur pp. Hade inte laborerat med buss / tåg för en så liten besparing. Lycka till :cool:

Toppen