Senaste nytt

I valet och kvalet - BA World traveller plus eller SAS plus

SAS eller BA?

• Total voters
    23
Uppgradera med Avioser? det är hursomhelst bara dyra (PE Flex klass "W") AA biljetter som går att uppgradera

Med avioser ja, dom ville ha 1300 £ för att uppgradera till Business vilket är saftigt en väg. Enligt BAs kundtjänst hade det inte varit några problem om det var en AA resa alternativt en BA resa men just code share gör att det inte går.

Med avioser ja, dom ville ha 1300 £ för att uppgradera till Business vilket är saftigt en väg. Enligt BAs kundtjänst hade det inte varit några problem om det var en AA resa alternativt en BA resa men just code share gör att det inte går.

Du är medveten om att för cash upgrade med AA metal så får du bara Avioser och TPs som orginalbiljetten
BA codershare eller inte spelare ingen roll, det är bara BA metal som ger extra Avioser/TPs

Det andra är riktigt

Upgrade using Avios (on BRITISH AIRWAYS Flights ONLY)
Eligible bookings are British Airways operated flights only, for tickets in the following fare classes: J, C, D, R, I in Club World/Europe;
W, E, T in World Traveller Plus and Y, B, H, K, L, M, N, S, V in Euro/World Traveller.

Upgrade using Avios on BA, AA and IB Flights
2. Upgrading using Avios points bookings, which contain BA, AA and IB Flights can only be made online at Ba.com or direct with British Airways, and not on bookings made through a travel agent.
4.Upgrading using Avios points on AA and IB Flights are permitted on eligible published fares only (Fare classes are: J, C, D, W, Y, B – B class not available for upgrade on AA).
5.Flights booked on AA and IB must be booked under their own flight numbers and not as a codeshare.

Conditions of Use | Executive Club | British Airways

Du kan köpa Airport Upgrades (AUP) också på AA ticket stock. Från LHR ligger som oftast WT+ till CW från £299. Jag har flera gånger köpt CW-First på Heathrow för runt £500 både ticket stocks

@Homer har kanske några bra tips?

Du kan köpa Airport Upgrades (AUP) också på AA ticket stock. Från LHR ligger som oftast WT+ till CW från £299. Jag har flera gånger köpt CW-First på Heathrow för runt £500 både ticket stocks

@Homer har kanske några bra tips?

Att betala £ 299 för en upgrade på flygplatsen låter ju inte alls dumt. Frågar du vid incheck eller vid gate?

Flyger ju från T3 eftersom det är AA jag flyger med, men förhoppningsvis har även dem ett service center.

Om du flyger med American så MÅSTE du passera deras service center för biljettkontroll som ligger precis INNAN säkerhetskontrollen i T3. De har även en liten station för samma ändamål i T5 (innan du går på bussen). Jag TROR du har större chans att få hjälp med en eventuell uppgradering på T3 jämfört med T5. De har även en disk efter säkerhetskontrollen i T5 men den vete tusan om den alltid är bemannad. Jag vet inte om American erbjuder något i stil med betalda Airport Upgrades på LHR men det är värt att fråga.

Toppen