Senaste nytt

I Sverige gäller bonusen bara vid uppgradering av kort? (SAS Eurobonus Mastercard)

alediver

Medlem
Hej,
så här står det på svenaska respektive danska och norska sidan gällande SAS eurobonus mastercard Premium.
Är det meningen att det ska va olika förmåner mellan de olika länderna om man skaffar samma kort?

Danska:

10.000 point i velkomstgave
Hvis du opgraderer dit kort til et SAS EuroBonus Mastercard Premium, får du 10.000 Ekstrapoint i velkomst, hvis du har 3 køb med kortet inden 30 dage*

*Pointene tilskrives din EuroBonus-konto senest tre måneder efter dine køb, forudsat at du stadig har kortet ved pointoverførelsen og ikke har haft et SAS EuroBonus Mastercard Premium de sidste 2 år.

- - - - - - - -

Norska:

10 000 poeng i velkomstgave
Hvis du søker om et SAS EuroBonus Mastercard Premium, får du 10 000 Ekstrapoeng i velkomstgave, hvis du foretar ett kjøp med kortet innen 30 dager.*

*Poengene settes inn på din EuroBonus-konto senest 3 måneder etter ditt kjøp, under forutsetning av at du fortsatt har SAS EuroBonus Mastercard Premium kortet ved poengoverføring og ikke har hatt et kort i løpet av de siste 2 årene.

- - - - - - - - -

Och till sist Svenska:

10 000 poäng i välkomstbonus

Om du uppgraderar ditt kort till ett SAS EuroBonus Mastercard Premium, får du 10 000 Extrapoäng i välkomstbonus, om du gör 3 köp med kortet inom 30 dagar*

*Poängen förs över till ditt EuroBonus-konto senast 3 månader efter dina köp, förutsatt att du fortfarande har kortet vid poängöverföringen och inte har haft ett SAS EuroBonus Mastercard Premium de senaste 2 åren.

Har mailat och väntar med spänning på ett svar!

Hej, ursäkta att jag var otydlig. Nej det jag undrar över är i Sverige gäller bara bonusen om du uppgraderar från vanligt SAS Eurobous master card till et Premium kort mesans i DK och NO räcker det med att skaffa ett. Jag hade ingånget vanligt SAS Eurobonus mastercard innan och skaffade direkt ett Premium men då gäller inte förmånsbonusen i Sverige om jag tolkat allt rätt?

Mvh // Alex

Med "ditt kort" menas nog det vanliga SAS Eurobonuskortet du får som medlem.
Känns väldigt märkligt om man endast skulle få 10.000 extrapoäng för att uppgradera medan helt nya kunder inte skulle få en endaste poäng.
Det är ju tom så att det oftast brukar vara tvärtom, dvs att helt nya kunder får en saftig bonus medan befintliga kunder som uppgraderar får typ en trisslott (med garanterad nit) :rolleyes:

/ TT

Hej, ursäkta att jag var otydlig. Nej det jag undrar över är i Sverige gäller bara bonusen om du uppgraderar från vanligt SAS Eurobous master card till et Premium kort mesans i DK och NO räcker det med att skaffa ett. Jag hade ingånget vanligt SAS Eurobonus mastercard innan och skaffade direkt ett Premium men då gäller inte förmånsbonusen i Sverige om jag tolkat allt rätt?

Mvh // Alex
Nog är det väl samma villkor i Sverige och Danmark?
Sedan känns det (jag vet ej) inte jättekonstigt att erbjudanden skiljer sig åt mellan olika länder. I Finland kanske man inte ens kan få MC Premium, och mig veterligen finns Mastercard även där?
Tror också att alla som ansöker om Premium får 10k välkomstpoäng, oaktat om man hade SAS MC tidigare.

Mvh // Alex

Hej,

Jag har i kontakt med mastercard häromdagen eftersom att min fru ansökt om ett. Hon har tidigare haft det gamla kortet men det är avslutat sedan 1 år tillbaka.

Frågan var då om hon fortfarande kunde få välkomstbonusen trots att hon haft ett kort för ett år sedan.

Svaret blev : ja, det är en helt my produkt och det har ingenting att göra med tidigare kort så länge det inte är ett mc premium man haft de senaste två åren.

Det var det här kampanjen jag reagera på från början. En kampanj som är över nu men är just den period då jag skaffade mitt kort. Att det på Svenska sidan står uppgraderar och på NO & DK står skaffar ett. Se bifogade filer. Kan det vara ett översättningsfel eller är det helt olika förmåner mellan länderna?

Attachments

• Screen Shot 2017-09-11 at 09.51.24.png
    Screen Shot 2017-09-11 at 09.51.24.png
    245,4 KB · Visningar: 354
  • Screen Shot 2017-09-11 at 09.51.45.png
    Screen Shot 2017-09-11 at 09.51.45.png
    358,7 KB · Visningar: 304
  • Screen Shot 2017-09-11 at 09.52.06.png
    Screen Shot 2017-09-11 at 09.52.06.png
    239,2 KB · Visningar: 330
Toppen