Senaste nytt

"I hate business travelers" - OBS Citat fr. flyertalk.com (trajanc)

1. Send a "request to be deleted" to the Swedish Tax Authority (have to give it a try at least to see the response)
Det där är sååå gammalt...
skatteverket1.gif

:p

Lite OT.

Det där lär de redan ha ett standardsvar på - det är bara slöseri med ens egna tid och skattemedel att hålla på med det. Det finns stöd i lagen för att de ska få ha de uppgifter de behöver ha om dig.

Ger man inte sitt medgivande när man söker passet!? Jag har inte koll på exakt vad man godkänner numera, men det känns helt rimligt att det finns något i det finstilta.

De flesta saker som jag sett olika rättshaverister föreslå är bara dumheter och missförstånd av hur GDPR kommer fungera. Hitintills har jag inte sett någon som insett hur man faktiskt ska använda GDPR för att jävlas med företag och skrivit om det online. (Men det finns rätt uppenbara sätt om man är lite klurig)
Ett förslag är att be om all information de har om dig som person, både strukturerad och ostrukturerad data. Kan bli intressant för tex telefontillverkare att leta fram all info för ett unikt IMEI då de kan koppla ihop det med dig via en e-mailadress.

Lite OT.

Det där lär de redan ha ett standardsvar på - det är bara slöseri med ens egna tid och skattemedel att hålla på med det. Det finns stöd i lagen för att de ska få ha de uppgifter de behöver ha om dig.

Ger man inte sitt medgivande när man söker passet!? Jag har inte koll på exakt vad man godkänner numera, men det känns helt rimligt att det finns något i det finstilta.

De flesta saker som jag sett olika rättshaverister föreslå är bara dumheter och missförstånd av hur GDPR kommer fungera. Hitintills har jag inte sett någon som insett hur man faktiskt ska använda GDPR för att jävlas med företag och skrivit om det online. (Men det finns rätt uppenbara sätt om man är lite klurig)

Nu är nog ingen så ... att man försöker detta i realiteten, men det var ett roligt att läsa, uppskattar humor! ;) (speciellt på bc.se)

Biz travelers are good and bad.
GOOD (as you'll see, they're only good at hotels):
- They often check in later and check out earlier, facilitating early check-in / late check-out for others.
- Quick in/out with breakfast, allowing for faster table turnover..
- Less likely to use pools.
- Make for quieter neighbors than leisure families/couples, when staying in hotel rooms.

BAD:
- Worst manners at airport lounges (talk loud, prop feet up on tables).
- More carry-on volume.
- Myopic, misguided sense of entitlement wrt their program status and how they're better than leisure travelers, which is SO PERVASIVE here on FT. (I earned my Hilton Diamond status. You got yours through mat

Hmm. Jag kan se det där.
Men inte mig själv. Reser både privat samt business.
Checkar in eller ut enligt behov.
Äter snabb frukost även på semester :)
Pool är sällan bra för att nyttjas
Quiet är jag och vi alltid... :)

Lounge är inte för business talk för mig.
Carry-on har jag ytterst lite även på semester.
I feel entitled with my status, ja det gör jag men jag går steget före så att det aldrig uppstår pervasive situations :D

So good so far.

Toppen