Senaste nytt

I dag för 10 år sedan slopade SAS Business Class inom Europa.

011430121

Medlem
Tiden går och läker väl vissa sår
Självklart gick diskussionen livligt här på BC





IMG_1351.jpg
 

011430121

Medlem
Jag tycker SAS Plus är en mycket bra produkt på Europalinjerna.
Pax har tillgång lounge på vissa flygplatser, fast track, frukost eller kallmåltid, fria drycker på vissa destinationer är det begränsningar, fria snacks som finns i sortimentet, högre bonuspoäng, allt detta till oftast till ett attraktivare pris än vad bolag med Business erbjuder.

För en vecka sedan åkte jag med OS till VIE hade ätit frukost i loungen, tackade nej till måltiden blev inte erbjuden något snacks,
Åkte till BER igår, likadant med frukosten i loungen, till kaffet fick jag en muffins tacka nej till chokladkakan av politiska orsaker.

Eftersom jag är EBD så har jag blockat säte i minst 85% av resorna.
 

fcx

Medlem
Jag tycker SAS Plus är en mycket bra produkt på Europalinjerna.
Pax har tillgång lounge på vissa flygplatser, fast track, frukost eller kallmåltid, fria drycker på vissa destinationer är det begränsningar, fria snacks som finns i sortimentet, högre bonuspoäng, allt detta till oftast till ett attraktivare pris än vad bolag med Business erbjuder.

För en vecka sedan åkte jag med OS till VIE hade ätit frukost i loungen, tackade nej till måltiden blev inte erbjuden något snacks,
Åkte till BER igår, likadant med frukosten i loungen, till kaffet fick jag en muffins tacka nej till chokladkakan av politiska orsaker.

Eftersom jag är EBD så har jag blockat säte i minst 85% av resorna.
Tänk om det hade varit enkelt att lägga till ett blockerat mittsäte i bokningen också (mot avgift eller mot poäng).
 

Homer

Medlem
Tiden går och läker väl vissa sår
Självklart gick diskussionen livligt här på BC





Visa bifogad bild 142982


Artiklarna du länkat till är från mars 2013, nu är det juni 2023, så riktigt på dagen är det ju inte.
 

Homer

Medlem
Om du läser artikeln från SvD så står det, SAS från den 9 juni slopa sin Business Class, och det var 10 år sedan.

Det gjorde jag och därför påpekade att tycker det var den 22:a mars som de förklarade krig.

22:a mars
SAS meddelar nu på morgonen att man lanserar ett helt nytt servicekoncept på flygningar inom Skandinavien
och Europa som ersätter de nuvarande service och kabinklasserna.



Tycker du att det är den 9:e juni som är det viktiga datumet så får det väl bara vara så.
 

M.K

Medlem
1A och business config med MD80. Vilka takeoffs och sedan servicenivån under flighten!

Drinkbord på 1B och helt ostört med 2+3seating (seatblock mitten), sköna skinnsäten, gardin, riktiga glas och bestick, varm handduk mm mm

#goodtimes

Plus har av och till varit en väldigt bra economy extra produkt men går inte jämföra nivån alls, verkar som allt extra dessutom snart är borta. Jag fick ringa Amex två flyg nu ändra full flex C, kan ej ändra själv längre. Wifi borta nu utan status, begränsning av alkoholhaltiga drycker vissa linjer mm. Det ska dock sägas att poängintjäning numera är bra i pluspron och ger produkten ett mervärde. Skönt slippa jaga EBD med kreditkort.
 
Last edited:
Toppen