Singapore Airlines vs Thai, vem vinner kampen om bästa first!
Prioboarding: lika läge, båda två håller dig i handen hela vägen in till planet.
Stolen/sittkomfort: SQ stol är betydligt skönare att sitta i, och den ser dessutom exklusivare ut.
Stolen/sova i: sov betydligt bättre hos Thai, sängen hos SQ kändes dessutom hård. (att kunna sova såpass skönt 8/12 timmar ombord som hos TG gör att dom vinner denna rond enkelt)
Champagnen: den ronden tar SQ hem, då båda erbjuder Dom Perignon 2009, så vinner SQ för att man dessutom har Krug.
Maten: SQ vinner denna rond helt överlägset, det var en otroligt god 7 rätters som serverades för dagen.
Vin/drinkar: kan tyvärr inte betygsätta detta då jag endast drack champagne
IFE: kan tyvärr inte betygsätta detta då jag inte kollar på film ombord, eller utnyttjar övrigt vad som erbjuds på skärmen.
Servicen: SQ ligger på en helt annan nivå än Thai när det gäller servicen, som dock var bra hos TG.
Ankomstservice: TG utklassar självfallet SQ på denna punkt, där Thai står och väntar (trots 12 timmar connection) med golfbilen redo, så erbjuder SQ ingen ankomstservice alls.
Loungen: "the private room" vs "royal first", detta är ingen lätt rond att avgöra!
Båda loungerna är riktigt bra, "the private room" ser väldigt lyxig ut & man sitter skönt för sig själv och dricker D-P 2009

Maten? åt bara frukost där så jämförelsen haltar.
"royal first"? väldigt lyxig miljö , fick ett av dom mer privata rummen, vilket känns snäppet bättre.
Maten? väldigt god, medan Moët som erbjöds ,var inte lika god som D-P 2009.
Servicen i loungen vinner Thai.
Och just att man kör dig med golfbil dit, och dessutom erbjuder en väldigt bra massage gör att "royal first" & Thai vinner lounge ronden hyfsat bekvämt.
Kabinen: lite orättvist kanske att jämföra tysta/stora A380 med sina fina utrymmen, SQ känns väldigt lyxig , och med endast 4 platser i kabiner så gör det ju sitt gällandes servicen, men jag får nog lov att säga att Thai vinner med sin stora fina toalett.
Så vem vinner till slut?
Många här inne verkar känna en besvikelse (något hårt uttryckt kanske) att man "endast" har lyckats boka Thai istället för SQ, men det har nog mycket o göra med att SQ har varit svårare att få tag på biljetter hos kan jag tänka mig, för skillnaden är absolut minimal totalt sett.
SQ vinner ronden uppe i luften, då mat & servicen är betydligt bättre, medans Thai vinner markservicen enkelt.
Vem som vinner? du som får åka något av dessa utmärkta flygbolag!