Senaste nytt

Hyrbil Palma de Mallorca Airport (PMI)

ACervin

Medlem
@toer00 Jag har precis hyrt med Sixt i Italien och förra året på Mallorca. Dom är rätt dåliga på att ge dig den bil du har bokat. Men i regel blir det en BMW eller Merca i alla fall. För det mesta är det OK i min bok. Tyvärr har dom det senaste gångerna lagt mycket tid på att försöka sälja på mig en uppgradering och hävdar att den bil du har bokat inte är tillgänglig. Man får stå på sig och säga att man önskar den bil man bokat eller så får de uppgradera utan kostnad. Det här gör att hämta ut en bil på Sixt kan ta ganska lång tid även om man är medlem, jämfört med Hertz där man får ett kuvert med nycklar och kommer iväg fort. Jag tror att Sixt också haft stora IT problem i år vilket kanske krånglar till saker. Men bilarna är ju mycket trevligare än på andra bolag.
 
Last edited:

lilly k

Medlem
Brukar hyra med Centauro. Har aldrig krånglat faktiskt. Men visst, man får åka en minibuss från flygplatsen till stället.
 

HCW

Medlem
Jag har kört Arash. Bilen står och väntar i garaget med nycklar i en låst låda på rutan. Smidigt även om föredrar vanliga uthyrare. Dock markant billigare och skönt att kunna gå direkt till bilen.
 

Carl

Medlem
Hyrde tidigare i juli genom Hertz och när jag kom fram till deras disk på PMI så var det 1 före mig i kön.
Tror det är lite tillfället som styr.
Noterbart är dock att antalet hyrbilar som finns tillgängliga är färre än tidiagre år viket fått priserna att gå upp markant. Dock tyckte jag mig se att det var färre människor vid som olika hyrbilsföretagens diskar men den extra halvtimmen /timmen det kan ta väger tyngre för mig än att behöva som i mitt fall betala ca 7.000 kr mer för en likvärdig bil jämfört med tidigare år…
 
Jag hyrde med RecordGo vid midsommar, funkade utmärkt. Stor och smidig service desk inne i terminalen. Parkeringsplatser i p-huset (dvs utan shuttle) där alla de stora uthyrarna var (Hertz, Avis etc).
 

bachelor

Medlem
Hijackar denna tråd lite. Behöver transfer från Palma till Alcudia och tillbaka igen 8 dagar senare. Visst måste det vara vettigare att åka taxi än att ta hyrbil om man inte har behov av bil under vistelsen? Har nån bra tips om vettig taxi? Plus är om det går att boka barnstolar.
 
Last edited:

bvs

Medlem
Hijackar denna tråd lite. Behöver transfer från Palma till Alcudia och tillbaka igen 8 dagar senare. Visst måste det vara vettigare att åka taxi än att ta hyrbil om man inte har behov av bil under vistelsen? Har nån bra tips om vettig taxi? Plus är om det går att boka barnstolar.

Jag har bokat via Majorca Taxi | Taxis from Palma airport - TAXI PMI flera gånger när jag varit där och cyklat. Det finns säkert billigare alternativ men enkelheten och att det fungerat smidigt på plats har gjort att jag återkommit.

Du kan boka flera olika sorters barnstolar direkt på siten
 

Matore

Medlem
Jag har bokat via Majorca Taxi | Taxis from Palma airport - TAXI PMI flera gånger när jag varit där och cyklat. Det finns säkert billigare alternativ men enkelheten och att det fungerat smidigt på plats har gjort att jag återkommit.

Du kan boka flera olika sorters barnstolar direkt på siten
Hijackar denna tråd lite. Behöver transfer från Palma till Alcudia och tillbaka igen 8 dagar senare. Visst måste det vara vettigare att åka taxi än att ta hyrbil om man inte har behov av bil under vistelsen? Har nån bra tips om vettig taxi? Plus är om det går att boka barnstolar.
Vanlig buss är smidigt och funkar kanon. Dessutom billigt. A32 går från flygplatsen till Alcudia.
 
Toppen