intuition
Medlem
Jag brukar inte boka hyrbil via SAS för att jag upplever att man ändå aldrig får poängen. Men eftersom det nu är även nivåpoäng och jag behövde en bil bokade jag med SAS. Noterade att det i alla stegen fanns med info om både bonus och nivåpoäng.
Hur har det fungerat för er andra? Är erfarenheten generellt att det fungerar utan att man måste jaga poäng?
Specifikt för min bokning hände följande. Bokade detta, inloggad på SAS och EB-nummer och SAS-erbjudandet syntes i bokningen.
Fullföljde bokningen och noterar på bekräftelse-sidan att priset sjunkit 30 kr och där är en text om att priset justerats pga av inställningar i min Hertz Profil.
Av den mailade bokningsbekräftelsen ser jag att rabatten kommer av "CDP: SAS EUROBONUS DIAMOND".
Övertänker jag detta? Eller bör jag förbereda mig för att det kommer att strula med EB-kontot?
Hur har det fungerat för er andra? Är erfarenheten generellt att det fungerar utan att man måste jaga poäng?
Specifikt för min bokning hände följande. Bokade detta, inloggad på SAS och EB-nummer och SAS-erbjudandet syntes i bokningen.
Fullföljde bokningen och noterar på bekräftelse-sidan att priset sjunkit 30 kr och där är en text om att priset justerats pga av inställningar i min Hertz Profil.
SAS-erbjudandet syntes fortfarande. Men jag lurar på om det plötsligt blir strul med poängen eftersom Hertz plockat upp mitt reward medlemskap - dvs de låter bli att kreditera EB.The price of your rental seems to have changed on the confirmation process, please check the confirmation email for details, this price change may have been caused by preference settings in your Hertz Gold Membership Profile.
Av den mailade bokningsbekräftelsen ser jag att rabatten kommer av "CDP: SAS EUROBONUS DIAMOND".
Övertänker jag detta? Eller bör jag förbereda mig för att det kommer att strula med EB-kontot?