Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

intuition

Medlem
Jag brukar inte boka hyrbil via SAS för att jag upplever att man ändå aldrig får poängen. Men eftersom det nu är även nivåpoäng och jag behövde en bil bokade jag med SAS. Noterade att det i alla stegen fanns med info om både bonus och nivåpoäng.

Hur har det fungerat för er andra? Är erfarenheten generellt att det fungerar utan att man måste jaga poäng?

Specifikt för min bokning hände följande. Bokade detta, inloggad på SAS och EB-nummer och SAS-erbjudandet syntes i bokningen.

Skärmavbild 2025-01-17 kl. 12.27.59.png

Fullföljde bokningen och noterar på bekräftelse-sidan att priset sjunkit 30 kr och där är en text om att priset justerats pga av inställningar i min Hertz Profil.
The price of your rental seems to have changed on the confirmation process, please check the confirmation email for details, this price change may have been caused by preference settings in your Hertz Gold Membership Profile.
SAS-erbjudandet syntes fortfarande. Men jag lurar på om det plötsligt blir strul med poängen eftersom Hertz plockat upp mitt reward medlemskap - dvs de låter bli att kreditera EB.

Av den mailade bokningsbekräftelsen ser jag att rabatten kommer av "CDP: SAS EUROBONUS DIAMOND".

Övertänker jag detta? Eller bör jag förbereda mig för att det kommer att strula med EB-kontot?

Jag har flertalet hyror med Avis under hösten som bokats via SAS-portalen.

Allt har fungerat smärtfritt. Poängen har trillat in på kontot exakt en vecka efter att bilen har returnerats varje gång.

Förra våren hade jag ett antal hyror med Hertz och det fungerade mindre bra. Fick ligga på i månader innan allt löst sig. Då skyllde de på något systemproblem. Kanske är det löst nu...

Med någon speciell bokningsklass? Eller stämde det som stod på SAS?
Vet inte riktigt vad bokningsklass innebär när det gäller hyrbilar men fick det jag bokat utan några problem (Intermediate SUV).

Allt verkade stämma med infon i SAS bokningsportal gällande skydd (tycker iofs det är högst oklart vad som menas med "full protection", men det är nog en annan diskussion i en annan tråd) och poängen som trillade in på kontot var det som stod vid bokning.

Kan tillägga att jag statusmatchat min EBD mot Sixt Platinum innan bokning. Det borde inte spela någon roll för poängintjäningen men det skadar säkert inte.

Fick 1500 bonuspoäng och 750 nivåpoäng för min senaste Hertzhyra. Tror det var 8 dagar. Vill dock minnas att jag bokade direkt via hertz med CDP-koden inlagd.

• Gilla
Reactions: hco
Jag brukar inte boka hyrbil via SAS för att jag upplever att man ändå aldrig får poängen. Men eftersom det nu är även nivåpoäng och jag behövde en bil bokade jag med SAS. Noterade att det i alla stegen fanns med info om både bonus och nivåpoäng.

Hur har det fungerat för er andra? Är erfarenheten generellt att det fungerar utan att man måste jaga poäng?

Specifikt för min bokning hände följande. Bokade detta, inloggad på SAS och EB-nummer och SAS-erbjudandet syntes i bokningen.

Visa bifogad bild 161850

Fullföljde bokningen och noterar på bekräftelse-sidan att priset sjunkit 30 kr och där är en text om att priset justerats pga av inställningar i min Hertz Profil.

SAS-erbjudandet syntes fortfarande. Men jag lurar på om det plötsligt blir strul med poängen eftersom Hertz plockat upp mitt reward medlemskap - dvs de låter bli att kreditera EB.

Av den mailade bokningsbekräftelsen ser jag att rabatten kommer av "CDP: SAS EUROBONUS DIAMOND".

Övertänker jag detta? Eller bör jag förbereda mig för att det kommer att strula med EB-kontot?
Låter precis som mina bokningar brukar se ut i alla delarna.
Var en del strul i början med nya bokningsportalen. Sedan i höstas har det för i alla fall mig fungerat fullt ut varje gång på totalt ca 15 hyror.

Toppen