Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

En liten varning för Europcar om poängen är av vikt. Hyrde med dem i juni, hyr normalt via Hertz eller Avis men urvalet av bilar var bättre hos Europcar så tänke att jag skulle testa. Fick självfallet fel mängd poäng och inga nivåpoäng. Det knepiga är att det inte ens finns någon länk till efterregistrering upplagd hos SAS så känns långt bort att kunna få någon rättning.

Ännu en bokning med Avis där de ger mig 250/500 poäng istället för 750/1500 som det borde vara den här gången. Börjar undra hur de hanterar det här, ingen koll alls! Eller full koll och hoppas att folk tröttnar.

Har öppnat ärende sen förra gången men inget har hänt hittills

Ett samtal till supporten igår. Två ärenden fick skapas och supporten fick skicka ett mail till berörd avdelning för varje ärende. Tyvärr så har de ju inte en sida att fylla i när man inte fått rätt antal poäng + bevis som hade underlättat utan man måste ringa support, vänta i 1 timme och göra det manuellt. Slöseri med både min och supportens tid.

Har slutat med Avis helt då de fortfarande inte lyckas lösa mina första ärenden där jag bara fått 500 + 250.
Gått över helt till Hertz, Sixt och nu senast Alamo som alla fungerar felfritt.

Ja, det är konstigt att en sådan enkel sak inte kan fungera. De måste ju också inse att absolut enda orsaken till att man använder just dem, bland många andra bolag, är att man vill åt poängen. Kan man inte lita på att man får dem, väljer man ett annat bolag med exakt samma bilar och priser :cool:

Toppen