Senaste nytt

Hyrbil Miami - Toyota Scion FR-S eller liknande?

Veratio

Medlem
Sugen på en lite snyggare bil när vi åker till Florida i december. Sambon har veto´at cabriolet och vill ha en full size. Om man kollar på SAS erbjudande så är det ok pris på Toyota Scion FR-S eller liknande via Sixt. Den har dock dåligt med bagageutrymme. Misstänker att man får en Camaro istället, den har betydligt bättre bagageutrymme så skulle hellre ha en sån. Någon som har någon insight i vad det finns för bilar på Sixt i Miami?

Mailar reservations-usa@sixt.com och frågar men alla här har så mycket kunskap!

//N
 

zippan

Medlem
Sugen på en lite snyggare bil när vi åker till Florida i december. Sambon har veto´at cabriolet och vill ha en full size. Om man kollar på SAS erbjudande så är det ok pris på Toyota Scion FR-S eller liknande via Sixt. Den har dock dåligt med bagageutrymme. Misstänker att man får en Camaro istället, den har betydligt bättre bagageutrymme så skulle hellre ha en sån. Någon som har någon insight i vad det finns för bilar på Sixt i Miami?

Mailar reservations-usa@sixt.com och frågar men alla här har så mycket kunskap!

//N
Vilken grupp är det?

Kolla här.
 

Veratio

Medlem
Vilken grupp är det?

Kolla här.

Den står bara som "Standard" "Sport", så tycker mig inte hitta något motsvarande. Tack för länken!
 

Veratio

Medlem
@Maja `s rapport om dåliga försäkringar från Sixt samt två "goddag yxskaft"-svar (helt chockerande, de läser inte ens mailet, bara copy-pastar in någon standardgrej) från Sixt Miami Airport har gjort mig övertygad om att vi inte hyr via Sixt.

Ha en bra helg!
 

ptotheg

Medlem
Nöjd med Avis i Miami senast. Valde en av de större kategorierna, minns ej vilken då det var 2(?) år sedan. Fick uppgradering till någon gigantisk Chevy Tahoe som vi hade kunnat bo i. Kändes ändå liten väl på motorvägen med alla Ford F250 och liknande. Men problemfritt och bra upplevelse på alla vis.
 

Maja

Medlem
@Maja `s rapport om dåliga försäkringar från Sixt samt två "goddag yxskaft"-svar (helt chockerande, de läser inte ens mailet, bara copy-pastar in någon standardgrej) från Sixt Miami Airport har gjort mig övertygad om att vi inte hyr via Sixt.

Ha en bra helg!
Vi var väldigt nöjda med Hertz förra sommaren när vi hyrde av dem. Vi fick en nödsituation och behövde förlänga hyran efter akut sjukdomsfall och de hanterade det hela galant. Enda anledningen att jag tittade åt SIXT var att de initialt låg billigare, men efter alla försäkringar etc. så var det inget alternativ alls.
 

Lokföraren

Medlem
När vi hyr bil så får vi oftast välja när vi är frammme. Finns typ 10-20 bilar att välja på när du står på parkeringen.

Så det är inte en reserverad bil exakt för oss.
 
Toppen