Senaste nytt

Hyrbil & Metroexpresslanes i LA - Problem

agehall

Medlem
Jag har inte testat att ringa då jag tycker skrift är enklare att utrycka sig i.
Blir väl till att försöka ringa då mailen inte gett något resultat.

Alltså, du har att göra med ett av världens största U-länder. Om du prompt vill uttrycka dig i skrift istället för att lösa problemet så ska du nog faxa till dem. Det fungerar normalt sett bättre än e-mail i dessa lägen. Kom dock ihåg att du antagligen skriver till någon som knappt gått ut högstadiet, vilket gör att man måste uttrycka sig väldigt enkelt för att inte gå bortom deras läsförståelse...
 

Jockezona

Medlem
Uppdatering i ärendet (för de som är intresserade):
Jag ringde till Metro. De förklarade att de skickat en faktura till min hemadress.
Mycket riktigt så kom en faktura ett par dagar senare.
Det tog dock så pass lång tid för dem att lyckas hitta mig och sedan skicka den till Sverige så de hunnit lägga på två förseningsavgifter á 25$ & 30$.
Så för passagen som kostade 0.45$ får jag nu betala den nätta summan av 55.45$.
Men vad gör det om 100år, hehe.

Som sagt tidigare i denna tråd så är det lite U-land över USA då det uppenbarligen tar månader att skicka ett brev till Sverige.

Case closed.
 

flum

Medlem
Uppdatering i ärendet (för de som är intresserade):
Jag ringde till Metro. De förklarade att de skickat en faktura till min hemadress.
Mycket riktigt så kom en faktura ett par dagar senare.
Det tog dock så pass lång tid för dem att lyckas hitta mig och sedan skicka den till Sverige så de hunnit lägga på två förseningsavgifter á 25$ & 30$.
Så för passagen som kostade 0.45$ får jag nu betala den nätta summan av 55.45$.
Men vad gör det om 100år, hehe.

Som sagt tidigare i denna tråd så är det lite U-land över USA då det uppenbarligen tar månader att skicka ett brev till Sverige.

Case closed.
Frågan som återstår är hur du ska betala. För några år sedan hade du garanterat bara kunnat betala med check, riktigt utmanande. Har fortfarande kvar ett amerikanskt bankkonto för liknande saker.
 

Jockezona

Medlem
Det gick utmärkt att logga in på deras hemsida med uppgifter som följde med fakturan.
Väl där kunde man göra kortbetalning, helt otroligt att de kommit så långt iaf.
 
Toppen