Senaste nytt

Hyra bil via sas.se?

Hej,

Jag håller på och kikar på en bilhyra i Miami för 30 dagar.

När jag kikar så har sas.se ett bra pris på bil via budget, men det står inget om det ingår försäkringar eller om de tillkommer vid uthämtningen, det står att beräknade skatter och avgifter ingår.
Och sedan en lista på dessa:
Crf - Concession Recovery Fee
Slt - Sales Tax
Scg - State Surcharge
Erf - Energy Recovery Fee
Scg - Customer Fac. Fee
Scg - Vehicle Lic. Fee
Scg - Tire Battery Fee

Så gissar att försäkringen inte ingår?

Kollade med sas men de sa bara att det får du ta med uthyraren.

Är det någon av er som hyrt via sas.se och vet hur det funkar?

Tack på förhand!
//Christoffer

När jag har hyrt via sas.se i samband med flygbokningar har inte självriskeliminering ingått. Det är den enda kostnaden (förutom deivmedel o eventuellt andra ”självklara” kostnader) som inte har ingått, däremot frågade hertzpersonalen i Düsseldorf hur jag lyckades boka en hyrbil så billigt men det är en annan historia.

Skulle inte tro att försäkringar är inkluderade i USA, men det är svårt att bedöma utan att se hela bokningen. Tänk på att du vill ha både LDW och ALI (eller motsvarande) i USA!

Vad vill du egentligen göra? Hyra bil och betala med Eurobonuspoäng?

Nej, jag vill hyra en bil med kortbetalning.

Har oftast hyrt med rentalcars.com i usa tidigare men där ingår ju alla försäkringar typ LDW och ALI osv. Men priset var ganska bra på just budget via sas hemsida, de andra bolagen var dock inte så bra via sas. Så därför funderar jag på om det kan vara så att försäkring inte är inräknat.

Nej, jag vill hyra en bil med kortbetalning.

Har oftast hyrt med rentalcars.com i usa tidigare men där ingår ju alla försäkringar typ LDW och ALI osv. Men priset var ganska bra på just budget via sas hemsida, de andra bolagen var dock inte så bra via sas. Så därför funderar jag på om det kan vara så att försäkring inte är inräknat.

Budget och hyra i USA... drar mig till minnes den här gamla diskussion, försäkringar ingick med det gick
inte att se det på den svenska sidan.

Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Testade att boka via sas.se då det var avbokningsbart.

Går jag sedan in på budget.com och kikar så står det detta.

Protections & Coverages
Cover The Car (LDW) - Declined
Cover Myself (PAE) - Declined
Cover My Belongings (PEP) - Declined
Cover My Liability (SLI) - Declined

Men det verkar som att CDW ingår.

Toppen