Senaste nytt

Hyra bil på Dollar rent a car med status från Hertz

Någon som har Hertz presidents circle och hyrt bil på Dollar och använt statusen från Hertz?

När jag googlar/chatgtp så står det att det inte ska gå trots att de har samma ägare då de har två olika lojalitetsprogram men när jag ska hyra bil på Dollars hemsida så står det verkligen tydligt på flera ställen att Hertz Gold rewardsmedlemar får olika former av fördelar.

Det står på minst två ställen på hemsidan. Bland annat här: https://www.dollarcars4rent.com/extras både under Additional services och har en helt egen rubrik. Låter ju helt galet att det står så tydligt på deras hemsida om så inte skulle vara fallet.

Någon som vet hur det ligger till? Har man fördel av status från Hertz när man hyr av Dollar? I detta fall ska jag hyra en bil och köra från Orlando till New York och dollar är typ halva priset mot Hertz.

Svarar mig själv då jag inte vet hur man tar bort förra inlägget.

Jag var nära att gå på en scam för när man googlar dollar rent a car så kommer det upp en fakesida som ser nästan exakt likadan ut som den riktiga fast med galet bra priser. Där hade de länkat till hertz men det gör inte den riktiga så frågan ovan är helt irrelevant men jag vet inte hur man tar bort inlägg

Svarar mig själv då jag inte vet hur man tar bort förra inlägget.

Jag var nära att gå på en scam för när man googlar dollar rent a car så kommer det upp en fakesida som ser nästan exakt likadan ut som den riktiga fast med galet bra priser. Där hade de länkat till hertz men det gör inte den riktiga så frågan ovan är helt irrelevant men jag vet inte hur man tar bort inlägg
Kanske helt bra att inlägget står kvar som varning åt någon annan, tack för att du återkom med det!

Lite på samma sätt som man ska vara noggrann med att inte betala för mycket för olika ETA/ESTA/ET.AL då det finns massor med sidor som kan försöka lura en på pengar eller att fylla i känsliga uppgifter.

Toppen