Senaste nytt

Hyatt halverar antalet nätter som krävs för status 2021

Glenn E

Medlem
Kommer alla nätter in på en gång eller postas de i omgångar? Min vistelse löper ut på fredag, 16 nätter. Hoppas att jag får in alla 32 nätter på en gång.
Jag läste att de postades 4 januari och sedan efter 2 veckor, 4 veckor osv. Dvs 18 januari, 1 februari, 15 februari och 1 mars. Det är min gissning. Jag får se snart.
 

sembl

Medlem
Jag avslutade en stay på 6 nätter precis så vi får se hur lång tid det tar innan nätterna kommer in. Ska boka in en på 9 dagar från imorgon om snön har lagt sig i NYC då man måste checka in fysiskt.
 

Glenn E

Medlem
Jag har fortfarande inga dubbla nätter. Jag ringde kundtjänst i förra veckan och de kunde i te säga när de dubbla nätterna skulle vara inne på mitt konto. Det är bara att vänta och se.
 

Jonas C

Medlem
Planerar att bo 14 nätter på Hyatt i Dubai nästa månad, så hoppas att jag hinner få min Globalist tills dess. Annars blir det Hilton för mig...
 

Glenn E

Medlem
Dar kom de forsta 6 natterna for mig. Tog bara 24h efter att jag checkat ut. Nu ar jag discoverist. Yay
Det var 6 nätter du bodde där? Jag har inte fått in de 10 extra nätterna ännu. Tror det kommer inom ett par dagar.
Jag läste på thepointsguy.com 8 januari att hans nätter till och med 4 januari hade kommit in och att Hyatt skulle posta varannan vecka.
 

Glenn E

Medlem
Nu kom de dubbla nätterna in och 10 nätter blev 20 och jag fick 2 lounge access vouchrar som jag direkt använde på 2 stays på Hyatt Regency Shanghai Wujiaochang:)
Redan vid stay 2 har jag nog fått Globalist status.
 

sembl

Medlem
Jag började min 10 dagar stay igår så för mig dröjer det lite innan jag når Globalist. Men spännande värre. Räknade ut att med de 6 nätter innan så kommer jag ha spenderat $1300 för högsta status vilket jag anser som billigt
 

Glenn E

Medlem
Jag kommer ha spenderat 3300 usd för 39 nätter men bara 37 räknas så det blir 74 nätter efter dubblingen. 24 nätter på Hyatt Place och 15 nätter på två olika Hyatt Regency. Tror det kommer landa på 68000 poäng samt 2 gratisnätter och vouchrar för upp till 28 svit nätter. Väldigt bra.
Det är ju inte något man gör normalt men i Shanghai är det inte dyrare att bo på hotell än att hyra en lägenhet om man räknar med alla förmåner man får.
Särskilt nu under Corona epidemin med alla extra kampanjer hotellkedjorna har
 
Toppen