Senaste nytt

Hyatt Globalist kan få One World Emerald

Glenn E

Medlem
American Airlines har just nu ett erbjudande för Hyatt Globalist medlemmar.
De erbjuder Aadvantage Platinum Pro i 4 månader då man kan återkvalificera sig.
Det kommer inte jag klara men en resa till London och Helsingfors för att prova lite bra lounger får det bli:)
075196FD-B23B-40AC-9EC3-794BA372214A.png

Last edited:
Nu har jag fått detta erbjudande igen :)
Denna gången var det ett riktat erbjudande som måste tas senast 5 september.
Hyatt Globalist ger American Airlines Platinum PRO = One World Emerald i minst 4 månader , längre om man klarar challenge.
Så då har jag Star Alliance Gold, Sky Team Gold och One World Emerald:p
Har bokat Göteborg-Helsingfors- London- Göteborg i oktober så det blir Finnair Platinum Lounge och Cathay Pacific First class lounge igen:cool:
Dessutom Hyatt Globalist, Hilton Diamond, Accor Platinum. Bonvoy Platinum och Radisson VIP. Inte illa.

Hyatt Globalist ger American Airlines Platinum PRO = One World Emerald i minst 4 månader , längre om man klarar challenge.
Har bokat Göteborg-Helsingfors- London- Göteborg i oktober så det blir Finnair Platinum Lounge och Cathay Pacific First class lounge igen:cool:
Dessutom Hyatt Globalist, Hilton Diamond, Accor Platinum. Bonvoy Platinum och Radisson VIP. Inte illa.
Imponerande laguppställning!

Du har några fler hotellstatusar än vad jag har. Bra jobbat!

Jag är besviken över att din lista inte är längre. :D Det var lätt i år att få Strawberry Gold och iPrefer Titanium. Omedelbar status, samma som med Radisson VIP.

I år 2024 har jag mer status i flygbolags- och hotellprogram än någonsin tidigare. Jag är inte säker på om jag kommer att behålla Hyatt Globalist, men det kan bero på vad jag gör under de första två månaderna av 2025 eller i höst. Hyatts program är min favorit, men mycket av det har att göra med min förmåga att få många Hyatt-poäng med amerikanska bankkort. Som Hyatt Globalist är det fortfarande möjligt att göra Guest of Honors AWARD-reservationer i namnet på dina medföljande vänner och familj för att få förmåner utöver din nuvarande Globalist-statusperiod. Och så delar man bara rummen med dem. :D

Jag är besviken över att din lista inte är längre. :D Det var lätt i år att få Strawberry Gold och iPrefer Titanium. Omedelbar status, samma som med Radisson VIP.

I år 2024 har jag mer status i flygbolags- och hotellprogram än någonsin tidigare. Jag är inte säker på om jag kommer att behålla Hyatt Globalist, men det kan bero på vad jag gör under de första två månaderna av 2025 eller i höst. Hyatts program är min favorit, men mycket av det har att göra med min förmåga att få många Hyatt-poäng med amerikanska bankkort. Som Hyatt Globalist är det fortfarande möjligt att göra Guest of Honors AWARD-reservationer i namnet på dina medföljande vänner och familj för att få förmåner utöver din nuvarande Globalist-statusperiod. Och så delar man bara rummen med dem. :D
Mina Guest of Honor certifikat går ut samma dag som min Globalist status så jag förstår inte vad du menar

Mina Guest of Honor certifikat går ut samma dag som min Globalist status så jag förstår inte vad du menar
Hade tänkt satsa på Globalist i år men har fått planera om. Nyfiken fråga dock, hur ser det generellt ut med förmåner som uppgraderingar och liknande? Verkar ha vuxit fram en marknad för GoH efter att det blev möjligt att föra över dessa till andra fritt.

Tänker att som icke-Globalist så borde det vara lockande att betala 4-500 kr för GoH och få fri frukost, sen utcheckning, rumsuppgradering osv. Märks detta av? Har tänkt att Hyatt kommer behöva dra tillbaka möjligheten men det kanske inte är ett stort fenomen?

Due to program transition in 2024 with the Guest of Honor benefit, locking up all my Guest of Honor certificates for bookings with checkout dates before the deadline date allowed me to make additional GOH point bookings without using GOH certificates. Try that approach, as there was some success earlier this year with doing that. Hyatt has also allowed me to book Globalist/Guest of Honor award stays before the points are in my account, but last I did that was in the end of 2023.

Last edited:
Hade tänkt satsa på Globalist i år men har fått planera om. Nyfiken fråga dock, hur ser det generellt ut med förmåner som uppgraderingar och liknande? Verkar ha vuxit fram en marknad för GoH efter att det blev möjligt att föra över dessa till andra fritt.

Tänker att som icke-Globalist så borde det vara lockande att betala 4-500 kr för GoH och få fri frukost, sen utcheckning, rumsuppgradering osv. Märks detta av? Har tänkt att Hyatt kommer behöva dra tillbaka möjligheten men det kanske inte är ett stort fenomen?
Den sena utcheckningen kl. 16.00 fungerar bra på hotellen men inte på resorter om jag inte har tur. [Jag har inte tur med sen utcheckning på Hyatt-resorter i Asien, men stadshotellen är alla fantastiska med sen utcheckning i Amerika, Europa, Asien, Afrika och Australien.] Fullservicehotellen och resorterna är fantastiska med frukostförmåner för globalister. De är ganska bra på uppgraderingar, men ibland kräver det att jag frågar efter standardsviterna som är tillgängliga för försäljning - och då fungerar det fortfarande inte alltid.

Hyatt introduced certificates for Guest of Honor awards in order to try to limit number of GOH stays bookable. They provided a transition period in 2024 so GOH can also be booked without the GOH certificates after we have used all the GOH certificates already. Next year the gray market to buy GOH bookings will shrink as it will become more expensive for buyers. Men ja, Hyatt skapade en grå marknad för sig själv med GOH-certifikat som inte var begränsade till bonusnätter.

Last edited:
Jag tycker det är bättre med GOH certifikaten nu. Man kan ge bort dem och det blir som en vanlig bokning fast med Globalist förmåner för mottaganden. Även lounge tillgång certifikaten är användbara som gåvor.

Toppen