Senaste nytt

Hvordan flytte fra Stockholm i corona-tider?

Min flickvän skal flytte hjem fra Stockholm til Tyskland i slutten av mai. Nærmeste flyplass er PAD.
Hun har en del bagasje, inkl. 2 sykler. Vanligvis ville hun bare reist flere ganger, men det er jo kke mulig nå

Å leie en bil én vei er utrolig dyrt (15.000 kr + drivstoff + ferje/bompenger).
Så hun vurderer å fly likevel. Vi har begge gullstatus, så om vi flyr business, kan vi ta med 6 kolli.
Lufthansa selger billetter, men LH2180 har ikke flydd siden mars... Så det må vel bli fly til DUS eller FRA (og stor leiebil videre derfra).

Om vi antar at det faktisk er mulig å fly:

- Hun har bare 2-3 kofferter, altså ikke nok til alle klærne osv. Hva er den billigste bagasjen man kan få tak i? En billig reisebag? Andre forslag?

- Hva er den billigste/enkleste måten å frakte så mye bagasje fra Vasastaden til Arlanda på? Å leie en stor bil/liten lastebil, f. eks. fra Sixt? Og levere den på Arlanda?

Eller har dere andre forslag?

- Hva er den billigste/enkleste måten å frakte så mye bagasje fra Vasastaden til Arlanda på? Å leie en stor bil/liten lastebil, f. eks. fra Sixt? Og levere den på Arlanda?
Räcker det inte med en storbil från t.ex. Taxi Stockholm? Om hon sitter fram med föraren så finns det en del utrymme bak tänker jag.

Edit: Tvåa på bollen

Jeg kommer til å reise med henne. Så vi snakker 2 personer + 6 kolli innsjekket basje + 3-4x håndbagasje + 2 sykler. Og syklene vil jo være i pappesker.
Så jeg vil tro at en taxisjåfør kanskje ikke har lyst til å vente i 10-15 min, til alt er i bilen?

Jeg kommer til å reise med henne. Så vi snakker 2 personer + 6 kolli innsjekket basje + 3-4x håndbagasje + 2 sykler. Og syklene vil jo være i pappesker.
Så jeg vil tro at en taxisjåfør kanskje ikke har lyst til å vente i 10-15 min, til alt er i bilen?
Jag tror fortsatt att taxilösningen är den smidigaste. Ev. att ni tar en storbil och en vanlig bil, så sitter ni i varsin bil på väg ut om ni inte vill lämna bagaget "ensamt" i en av bilarna.

De debiterar väntetid om det behövs, kostar 525 SEK/timme med t.ex. Taxi Stockholm.

Givet 10 minuters väntetid per bil (87,5 SEK * 2 = 175 SEK), 1 storbil (865 SEK) och 1 vanlig bil (575 SEK) så hamnar man på 1615 SEK.
Känns ändå rätt bra och som en rimlig kostnad för smidigheten som det ger.

Fantastiske IKEA-tips, tusen takk!

Jeg synes taxi-løsningen kan være litt dyr. Hvis jeg bare leier en eller 2 store biler i sentrum og kjører de til Arlanda selv, må det vel bli en god del billigere? Men det er selvfølgelig mindre smidig...

Alternativt kunne vi kjørt ned allikevel. Det var noen i Facebook-gruppe som skulle flytte fra Berlin til Stockholm og som hadde det omvendte problemet. De skulle leie en bil i Berlin, men igjen var en enveis-leie veldig dyr. Men de skulle ha en mindre bil og de skulle kjøre 10 dager før, så man måtte i så fall betalt for en bil som man ikke trenger (og det er jo umulig/dyrt å parkere i Stockholm sentrum).

Jeg synes taxi-løsningen kan være litt dyr. Hvis jeg bare leier en eller 2 store biler i sentrum og kjører de til Arlanda selv, må det vel bli en god del billigere? Men det er selvfølgelig mindre smidig...

Minimum ett dygns hyra, och ska du ha någon som helst vettig storlek på bil så kommer du nog inte under 1500 SEK, för EN bil. Tillkommer trängselskatt och bränsle. Känns som att taxiförslaget från @bnr är vettigast.

Toppen