Senaste nytt

Husk at dobbelt checke - specielt når dine børn rejser alene!

LarsCph

Medlem
Min datter skal på en lille ferie til familien i Norge fra torsdag til søndag denne uge. Vi bookede rejsen midt i november (14. November), udrejse med SAS fra København til Oslo og retur igen fra Sandefjord til København med Widerø. Hun er 11 år så det er påkrævet med ledsagerservice. På SAS.DK går bookingen igennem med det samme og jeg får en bekræftelse med det samme. På Widerø får jeg en mail om at bookingen skal behandles manuelt - dagen efter den 15. November modtager jeg mailen nedenfor, samt en anden mail med link til kontakt formularen for UM servicen som skal udfyldes og med i lufthavnen. Det ser altsammen fint ud. Den 12. December får jeg tilmed en mail om at Widerø glæder sig til at flyve med hende den 8. Januar.

Nu ville jeg så dobbeltchecke i dag hvor meget hånd bagage hun må have med. Jeg forsøger at åbne bookingen på Widerø's website, men får at vide at bookingen ikke kan findes. Så jeg skriver til dem for at spørge om hvordan det kan være og med spørgsmålet om håndbagage. Svaret jeg får er en smule foruroligende - nemlig at bookingen er annuleret den 15. November!!! Efter lidt mail korrespondance hvor jeg fremsender bekræftelses mails og får spørgsmålet retur om jeg kan se de har trukket pengene på mit betalingskort - hvilket de faktisk ikke har gjort, men det havde jeg ærlig talt ikke tænkt nærmere over, tilbyder de at reinstate bookingen. Det er så gjort nu og jeg har nu fået en anden mail med rejseplan og kvittering for betaling - den ligner de som SAS sender ud. Hvis jeg nu havde fløjet meget med Widerø havde jeg måske savnet den - og kan nu jeg ser efter godt se at billet nummer f.eks. mangler i kvitteringen nedenfor. Men jeg læste nedenstående mail som en kræftelse på at bookingen var gennemført og billet udstedt.

Jeg har spurgt dem afklare hvad der er gået galt. Det havde været tæt på katastrofe hvis min datter havde stået sammen med hendes norske familie på Sandefjord søndag aften for at få at vide at der ikke var nogen reservation. Forklaringen var at betalingen ikke var gået igennem, og så havde de efterfølgende annuleret bookingen. Der havde det nok været smart hvis de gav besked syntes jeg.

Pyh - men så bliver det alligevel tid for at rejse. Datteren har proklameret at så snart hun fylder 12 flyver hun i øvrigt uden ledsagerservice, så næste gang burde det være en helt normal bookingen uden manuel behandling!


Screenshot 2023-01-02 at 17.24.42.png
 
Toppen