Senaste nytt

Hur uppgraderar man (vid gate) med poäng och vad kostar det?

Du har inte så höga krav va? Den är kanske inte dålig, men en dag i CPH-loungen hade varit tröttsamt.

Höga och höga, tycker loungen är bra och har det jag behöver. Hade utan problem kunnat spendera en dag där vid behov.

Höga och höga, tycker loungen är bra och har det jag behöver. Hade utan problem kunnat spendera en dag där vid behov.
Ja jämfört med att sitta inklämd på en 737:a inrikes 8-10 timmar per dag så måste loungen vara rena himmelriket. ;)

Lycka till med rekordjakten för övrigt!

Ja jämfört med att sitta inklämd på en 737:a inrikes 8-10 timmar per dag så måste loungen vara rena himmelriket. ;)

Lycka till med rekordjakten för övrigt!

Nja, sitter hellre på ett plan än lounge, men skönt att få lite variation med maten

Jag vet inte vad folk använder poäng på i allmänhet men jag jobbar ihop poängen under månaderna så att jag kan uppgradera på semester-longhaul och sova. Tycker man får mest bang for the buck då. Bonusresor känns synnerligen begränsade i antal, även om det blivit delbetalning med poäng några gånger = tokbilliga longhaul-familjebiljetter.

mvh
Ulf

Någon som vet hur mycket det kostar i pengar respektive poäng för en gate upgrade från Go till Plus CPH-NYC?

Fortfarande aktuellt trots budgivning? Hittar ingen tabell med priser

Hittade svaren, se nedan for info.

Några frågor runt SAS upgrade:
Kan man uppgradera på flygplatsen fortfarande? JA Om ja, Vad kostar SAS plus till Business CPH-Boston? 35 000 poäng per väg.
Finns det SAS plus klasser som inte är "eligable for uppgrade" till Business? Detta hittade jag inget om.

Tack på förhand!

Hittade svaren, se nedan for info.

Några frågor runt SAS upgrade:
Kan man uppgradera på flygplatsen fortfarande? JA Om ja, Vad kostar SAS plus till Business CPH-Boston? 35 000 poäng per väg.
Finns det SAS plus klasser som inte är "eligable for uppgrade" till Business? Detta hittade jag inget om.

Tack på förhand!
Så vitt jag vet ska alla vanliga plus klasser gå att uppgradera, inklusive awards. Däremot kanske det skiljer sig för id biljetter, eller speciella grupp biljetter.

MM trodde det med, men hade en biljett nu som stod "not eligable" for upgrade. Hade samma problem förra USA resan men sen funkade det efter typ 3-4 dagar efter jag bokat. Så det kanske är en delay helt enkelt. Bokade i fredags nämligen.

Toppen